آغاز برداشت ۳۹ تُن زیتون کنسروی در شهرستان طبس

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس گفت: برداشت ۳۹ تُن زیتون کنسروی در شهرستان طبس آغاز شد.

به گزارش طبس نیوز، معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سطح زیر کشت زیتون شهرستان ۲۵۲هکتار و تعدادبهره بردران زیتون کار را ۱۵۰ نفراست.

داود بخشایی افزود: از این سطح مقدار ۱۴۲ هکتار بارور و ۱۱۰ هکتار نهال می باشد وپیش بینی می شود به علت دمای بالا در فروردین ماه در زمان گلدهی و خسارت گرمازدگی، میزان تولید ۳۵ درصد کاهش، به مقدار ۳۹ تن زیتون برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: از این مقدار محصول ۱۹ تن آن جهت کنسرو و ۲۰ تن آن جهت روغن کشی استفاده شده و محصول تولیدی در داخل شهرستان مصرف می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس بیان کرد: در سال جاری تعداد پنج هزار و ۵۰۰ اصله نهال زیتون رقم زرد بین متقاضان از طریق فعالسازی بخش خصوصی (غرفه فروش نهال) توزیع شده است.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از زیتون کاران علاوه بر ارائه خدمات فنی و کارشناسی، طرح توسعه و اصلاح باغات زیتون با بکار گیری یک نفر ناظر فنی باغ در سطح باغات شهرستان در سطح ۲۰۰ هکتار با اعتبار ۵۵۰ میلیون ریال اجرا شده است.

بخشایی اظهار کرد: تعداد ۲۰۰ نسخه بروشور آموزشی جهت تغذیه، هرس و فرآوری زیتون نیز تهیه و در اختیار متقاضیان و فراگیران قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =