همایش بینات قرآنی و بازسازی عتبات عالیات در طبس برگزار شد /+عکس

همایش بینات قرآنی و بازسازی عتبات عالیات در محل هیئت فاطمی طبس برگزار شد.

خبر طبس: همایش بینات قرآنی و بازسازی عتبات عالیات در محل هیئت فاطمی طبس برگزار شد.

به گزارش خبر طبس، در همایش بینات قرآنی و بازسازی عتبات عالیات که در محل هیئت فاطمی طبس برگزار گردید علی محمدی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با تشکر و قدردانی از تمام بانوانی که مشغول به بافت فرش برای حرمین شرفین و بالاخص حرم حضرت فاطمه زهرا(س) هستند گفت: بعد از ۱۴۰۰ سال امروز در این برهه از تاریخ صحنی به نام حضرت فاطمه زهرا(س) در کنار بارگاه مطهر همسر گرامیشان حضرت علی (ع) در حال ساخت است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۲ بازسازی عتبات عالیات آغاز شد و تا به امروز که حدود ۱۲سال میگذرد و به لطف خدا شاهد بازسازی کامل عتبات مقدسه هستیم.

محمدی گفت: در نجف اشرف ۱۰۰ پروژه، در کربلای معلی بیش از ۸۰ پروژه، در کاظمین ۴۰ پروژه و در سامرا هم شاهد مرمت این اماکن مقدسه بوده ایم که
افتخار بازسازی ایوان حرمین امامین عسکریین را مردم طبس بر عهده دارند.

علی محمدی خاطر نشان کرد : امروز در کربلا، کاظمین، نجف اشرف و… کار بازسازی کامل نداریم و تنها کارهای ظرفیت سازی را باید انجام دهیم که با توجه به پیش قدم بودن ایران اسلامی در بازسازی عتبات عالیات امروز محوریت دست ایران و پارسی زبانان است.

در این مراسم حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس گفت: امروزه یکی از چیزهایی که می‌تواند در راستای این سفارش پیامبر قرار گیرد و اهل بیت را از بن‌بست و هجرت بیرون بیاورد همین بازسازی عتبات عالیات و توسعه و تجهیز حرم‌های آن‌هاست که این امر برای زائران بسیار مهم و لازم است که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا این توفیق نصیب ملت ایران شده است.

امام جمعه طبس گفت: امروز گروه‌های تکفیری و الحاقی، وهابی‌ها و گروه داعش که ادعای مسلمانی دارند و به حرمین شرفین، مکه و مدینه حکومت می‌کنند و بعضی دیگر از کشورهای عربی از آنها حمایت می‌کنند که با خیال خام خودشان دولتی را تشکیل داده‌اند که هم عراق و هم شام را اداره می‌کنند.

وی افزود: آن‌هایی که این گروه‌ها را تشکیل می‌دهند تا عراق را از حکومت شیعه در بیاورند باید بدانند خون امام حسین‌(ع) در رگ‌های شیعه است و با حضور شیعه در عراق و جهان اسلام این سرزمین‌ها از لوث وجود این گروه‌ها پاک خواهد شد.

این همایش که با حضور جمع کثیری از بانوان بافنده‌ی فرش برای عتبات عالیات برگزار شده بود در پایان مراسم و قرعه کشی از تعدادی از آنها تجلیل شد.

عکس:

2 دیدگاه دربارهٔ «همایش بینات قرآنی و بازسازی عتبات عالیات در طبس برگزار شد /+عکس;

  1. سلام و درود به همه ی کسانیکه در راستای خدمت به دین اسلام و مذهب تشیع قدمی هر چند کوچک برداشته اند..
    ضمن اینکه باب شدن این سبک از تلاوت های قرآن خیلی زیباست که فکر میکنم جمهوری اسلامی ایران آغازگر این حرکت خداپسندانه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =