عفاف و حجاب مهم‌ترین مبحث در جهت تعالی زن و خانواده است

رئیس کارگروه تخصصی زن وخانواده در مجمع بسیج شهرستان طبس گفت: کار اصلی کارگروه بانوان فعالیت در جهت تعالی زن و خانواده است که مهم‌ترین بحث آن عفاف و حجاب است.

خبر طبس: رییس کارگروه تخصصی زن وخانواده در مجمع بسیج شهرستان طبس گفت: کار اصلی کارگروه بانوان فعالیت در جهت تعالی زن و خانواده است که مهم‌ترین بحث آن عفاف و حجاب است.

به گزارش خبر طبس، کدخدایی رییس کارگروه تخصصی زن و خانواده در مجمع بسیج شهرستان طبس در مصاحبه‌ای با خبرنگار خبر طبس گفت: کار اصلی کارگروه بانوان فعالیت در جهت تعالی زن و خانواده است که مهم‌ترین بحث آن عفاف و حجاب است.

وی افزود: این کارگروه جلساتی رابه طور ماهیانه تشکیل و به بحث وبررسی مشکلات زنان و به تبع آن خانواده در شهرستان می‌پردازد. این کارگروه نیز مانند دیگر کارگروه‌ها درمجمع نقش یک اتاق فکر را برای نهاد‌ها و ارگان‌ها برعهده دارد.

کدخدایی در مورد فعالیت‌های این مجمع درباره عفاف و حجاب در سال ۹۳ گفت: تاکنون سه جلسه در مجمع برگزار شده است.

وی از مصوبات جلسه دوم این کارگروه را انتشار پیامک‌هایی درباب عفاف و حجاب در بین بانوان شهرستان، تصاویر فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب و ماهواره در تلوزیون شهری به طور مستمر و برگزاری کلاس‌های مختلف برای روشنگری در مورد مسائل روز برای خانواده‌ها برشمرد.

کدخدایی همچنین با بیان این که جلسه سوم این کارگروه با حضور اعضای کارگروه، نماینده اصناف شهرستان، ریاست اماکن نیروی انتظامی و ریاست بسیج اصناف تشکیل شد افزود: در این جلسه اعضای کارگروه به بیان دغدغه‌ها ومشکلات موجود در مورد عفاف و حجاب در بازار و طرح راهکارهای پیشنهادی پرداختند و درخواستشان از مسئولین پیگیری بیش از پیش و اهتمام بیشتر به امر حجاب در بین بازاریان بود.

وی نظارت مستمر برفروشگاه‌ها و شکل پوشش بانوان فروشنده، اطلاع رسانی بیشتر در امر عفاف و حجاب به صورت بنر در بازار، برگزاری کلاس‌های توجیهی در مورد مسائل فرهنگی و احکام قبل از دادن مجوز کار، طرح پوشش یکسان برای بانوان فروشنده و دادن دستورالعمل اجرایی به بازاریان که در صورت رعایت، تشویق و در غیر آن کسر امتیازاتی از آنان را از راهکارهای ارایه شده در جلسه سوم این کارگروه اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: راهکارهای ارایه شده در مجمع مورد بحث وبررسی قرار گرفت و بعضی از این نظرات که قبلا از سوی مسئولین مربوطه اجرایی شده بود اعلام و برای راهکارهای دیگر قول همکاری داده شد.

کدخدایی مبنی بر سخن رهبرمعظم انقلاب که عفاف و حجاب با بخشنامه بهبود نمی‌یابد گفت: اولین و بهترین اقدام فرهنگ‌سازی و بازگشت به فرهنگ غنی اسلامی به جای فرهنگ غربی است.

وی اضافه کرد‌‌: همان طور که دشمنان در کار فرهنگ صبر دارند و با حوصله و برنامه‌های قوی روی فکر جوانان کار می‌کنند ما نیز باید باصبر و حوصله فرهنگ زیبای اسلامی ایرانی خودمان را دوباره احیا کنیم.

رئیس کارگروه بانوان شهرستان تاکید کرد: حجاب در ابتدا یک مساله دینی به نظر می‌رسد اما باتوجه به اینکه دین ما از سیاست ما جدا نیست مساله حجاب تنها منحصر به دین نیست و با حجاب نباید جناحی برخورد کرد که یک روز باشد و یک روز نباشد و در یک دولت اجرا شود و در یک دولت اجرا نشود.

وی در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در شهرستان گفت: وضعیت حجاب در طبس نسبت به شهرهای اطراف و کلان شهر‌ها خوب است و مردم اعتقادات دینی و مذهبی قوی دارند اما در جاهایی دیده شده که با ورود ماهواره الگودهی بدی ایجاد شده و اگر برای پیشگیری کاری انجام نشود بیم آن می‌رود که در مسئله حجاب مشکلات عمیق تری به وجود آید.

رییس کارگروه بانوان در پاسخ به سوال خبرنگار خبر طبس مبنی بر اینکه آیا تاکنون برای عفاف و حجاب و پوشش به شکلی متناسب با شرایط آب و هوایی شهرستان اقدامی اجرایی انجام شده یا خیر، گفت: کار اجرایی در این زمینه هنوز انجام نشده اما کارگروه بانوان حتما ازچنین طرح‌هایی استقبال و به اجرایی شدن آن کمک خواهد کرد.

وی در پایان از مسئولین مربوطه خواست همانطور که برای حفظ جان و مال مردم قوانین و مقررات خاصی وضع می‌کنند برای حفظ و صیانت از ارزشهایی مهم و اساسی چون عفاف و حجاب که به حق نگهدارنده تمام شئون زندگی آن‌هاست نیز قوانین و مقرراتی وضع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =