اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات فرهنگی استان یزد به طبس

اختصاص 10 درصد اعتبارات فرهنگی استان یزد به طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس عزیز بهزادی فرماندار طبس پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری طبس که در محل روستای پیرحاجات این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بودجه فرهنگی برای موضوع‌هایی مانند امور قرآنی، مسجدها، هیئت‌ها، حسینیه‌ها و امور ورزشی و با نظر فرمانداران در هر شهرستان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان طبس دارای ۲۸۱ مسجد و ۱۱۵ هیئت و حسینیه است که از ابتدای امسال ۵۰ مورد وعده اختصاص اعتبار با مجموع ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به مسجدها، هیئت‌ها و حسینیه‌ها داده‌ام که به محض جذب اعتبار فرهنگی این وعده‌ها عملی خواهد شد.

فرماندار طبس بیان کرد: با پیگیری‌های زیادی که از سوی فرمانداری طبس انجام شد، بودجه فرهنگی خوبی برای این شهرستان پیش‌بینی شد، به طوری که قرار شده ۱۰ درصد از مجموع اعتبارات فرهنگی استان یزد به شهرستان طبس اختصاص یابد.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه بودجه عمرانی سال ۱۳۹۰ ابلاغ شده است، یادآور شد: مجموع اعتبار عمرانی شهرستان طبس ۱۰۰ میلیارد ریال است که اداره راه و ترابری با ۲۳ میلیارد ریال، مدیریت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با بیش از ۱۰ میلیارد ریال و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس با ۸ میلیارد ریال از جمله نهادهایی هستند که بیشترین اعتبار عمرانی به آنها اختصاص یافته است.

بهزادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: بهتر است در جریان انتخابات، امامان جمعه، هیئت‌های مذهبی، شوراهای اسلامی، شهرداران، بخشداران و مسئولان بر روی یک کاندیدا به نتیجه واحدی برسند تا آرا تقسیم نشود که البته در عین حال هر شخصی که به عنوان نماینده مردم انتخاب شود برای ما محترم و ارزشمند است و باید با کار کارشناسی، اولویت‌بندی و تقدم روستاها، برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا بتوانیم طبس را به جایگاه شایسته‌ای برسانیم.

وی تصریح کرد: مقدمات برگزاری مطلوب انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان طبس انجام شده، صلاحیت‌ها در حال بررسی است و نتیجه به کاندیداها ابلاغ می‌شود که اسامی نهایی کاندیداها سوم اسفند ماه اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =