نبود امکانات تفریحی در طبس و رشد آسیب‌های اجتماعی

گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حاکی از رشد بی‌حجابی در این شهر و در کشور است و فاجعه فرهنگی روز به روز در شهرستان طبس هم در حال افزایش است.

خبر طبس: گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حاکی از رشد بی‌حجابی در این شهر و در کشور است و فاجعه فرهنگی روز به روز در شهرستان طبس هم در حال افزایش است.

گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حاکی از رشد بی‌حجابی در این شهر و در کشور است و فاجعه فرهنگی روز به روز در شهرستان طبس هم در حال افزایش است.

امروز حجاب در جامعه رو به انزوا می‌رود و باید در سال فرهنگ کار فرهنگی کرد.

باید به دغدغه‌های رهبری گوش داد و برای تحقق آن پله پله گام برداشت و شهر دارالمومنین طبس را به حالت قبل بازگرداند.

حالا دولت و دولت‌مردان، مسئولان و مردم طبسی کجای کارند؟

چه باید بکنند و چگونه کار کنند؟

باید با کار فرهنگی مشتی بر دهان استعمار و استکبار زد و آنان بدانند طبس که در جنگ های متعدد هواپیما و پهباد از آنان شکار کرده و آنان را شکست داده است هرگز کمر خم نمی‌کند و باز هم به آنان را در این سرزمین پاک شکست خواهد داد.

مسئولان طبسی بجنبند و به مردم کمک کنند و کار فرهنگی انجام دهند، چرا که ششمین ماه از سال فرهنگ هم در حال سپری شدن است…

امروز وضعیت حجاب طبس نامناسب شده است، در هر کوچه و خیابان و در هر گوشه و کناری از شهر مردان و زنان بدحجاب و بی‌حجاب دیده می‌شوند.

مردانی که ابرو بر می‌دارند و لباس‌های بدن‌نما می‌پوشند و آرایش می‌کنند و زنانی که چادر از سرشان افتاده و شال جای آن را گرفته آن هم بیشتر در حال افتادن است و امروز لباس‌های جین و تنگ جای چادر را گرفته و خودنمایی می‌کنند.

از سویی بعضی مسئولان طبسی و استانی هم آرام روی کرسی ریاست خود تکیه داده‌اند و حتی به ذهنشان هم نمی‌رسد یا اصلا نمی‌خواهند به ذهنشان برسد کار فرهنگی چرا و چگونه باید انجام داد؟

و در یک جمله امروز فاجعه فرهنگی پیش روی ماست و ای کاش سیاست بازی‌ها پایش را به فرهنگ نمی‌کشید…

نبود امکانات رفاهی و تفریحی مناسب در طبس عامل اصلی بدحجابی

رئیس کارگروه زن و خانواده مجمع بسیج شهرستان طبس در گفت‌و‌گو با خبر طبس در ارتباط با عفاف و حجاب گفت: وضعیت مدگرایی و بی‌حجابی در شهرستان رو به افزایش است که اگر مورد توجه قرار نگیرد و مهار نشود آسیب‌هایی سخت به جا می‌گذارد.

مریم کدخدایی تصریح کرد: نباید از آسیب‌های ماهواره غافل شد که متاسفانه یکی از دشمنان عفاف و حجاب بانوان است و فرهنگ مدگرایی و غرب‌گرایی را همین دجال‌واره گسترش می‌دهد و اکنون فرهنگ اسلامی ما چه از نظر سبک زندگی و چه از نظر پوشش و حجاب جای خود را به فرهنگ غربی داده است.

وی مشکلات شهرستان طبس را در ارتباط به عفاف و حجاب دانست و افزود: مهم‌ترین آنان نبود امکانات رفاهی، تفریحی و شغل‌های مناسب و قابل احترام و با ارزش ویژه بانوان است.

کدخدایی با توجه به مسئله عفاف و حجاب چه در شهرستان طبس و چه در کشور که نیاز به کار زیربنایی دارد، گفت: چرا که سرمایه‌داران غربی با صبر و حوصله و برنامه‌های بلندمدت ۲۵ سال است فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند و یک لحظه از تلاش غافل نشده‌اند و شاید الان در حال نتیجه گرفتن باشند زیرا خواب غفلت ما به آنان کمک کرده است.

رئیس کارگروه زن و خانواده مجمع بسیج شهرستان طبس ادامه داد: البته با کمی تامل و برنامه‌ریزی صحیح در دراز مدت می‌توان برخی مشکلاتی که جوانان و به ویژه نسل آینده با آن روبه رو خواهند بود را گرفت و لازم به ذکر است که باید فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرد و از درون کار کرد.

کدخدایی در ارتباط با اجبار رعایت حجاب در برخی ارگان‌ها گفت: من با اجبار موافقم چون در کشور اسلامی ما یک تبعه غیر ایرانی وقتی قدم به خاک ایران می گذارد حجاب برایش اجباری می‌شود اما در داخل در برخی از ارگان‌ها، فروشگاه‌ها و دانشگاه‌ها حجاب و چادر از دستورالعمل اجرایی حذف شده است.

وی در مورد جایگاه زن خاطرنشان کرد: بهتر است در برخی ارگان‌ها، بانک‌ها و مغازه‌ها حجاب و پوشش صحیح بکارگیری شود زیرا که ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم که زنان را از فعالیت اجتماعی حذف کنیم چون قشر مهم جامعه بانوان‌اند و باید جایگاه خویش را حفظ کنند و به عنوان یک انسان وارد جامعه شوند نه یک ابزار.

حجاب برای خانم‌ها امری الهی و فطری است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد زنجانی طبسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر طبس گفت: اگر از جنبه تاریخی بحث عفاف و حجاب را بررسی کنیم وقتی به تاریخ ادیان به ویژه ادیان آسمانی نگاه می‌کنیم در دین زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و در اسلام اصولا بحث حجاب و پوشش یک موضوع اصلی بوده و تمام ادیان و انبیاء به آن توجه داشته‌اند.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس افزود: حجابی که در یهود مطرح بوده بسیار شدیدتر از پوششی بوده که امروزه در اسلام است و در تورات هست اگر خانمی بدون پوشش در جامعه رفت و آمد کند حکمش سنگ‌سار بوده و در اسلام همچین حکمی نیست و در ادیان دیگر احکام شدیدتر و سخت‌تری بوده است.

امام جمعه موقت شهرستان طبس تصریح کرد: در فرهنگ ما ایرانی‌ها پوشش یک جایگاه ویژه‌ای داشته مثلا حجاری‌های تخت جمشید زنانی دیده می‌شوند که کاملا با حجاب بوده‌اند و در ایران هم به این مساله اهمیت داده می‌شده و چادر پوشش ایرانی هاست.

وی بحث پوشش را امری فطری دانست و خاطرنشان کرد: اسلام دین فطری است و خداوند مردها را در جایگاه خود و خانم‌ها را هم در جای خود خلق کرده و سفارش پوشش و عفت را برای هر دو دارد اما بحث پوشش در خانم‌ها امری فطری است و به خود خانم مربوط نمی‌شود و نمی‌تواند بگوید من به چه شکلی می‌خواهم راه بروم چرا که این یک امر الهی است و ضرورت این امر را در جامعه حس می‌کنیم.

مهم‌ترین اهداف غرب رواج بدپوششی و بدحجابی در جامعه است

زنجانی طبسی گفت: اصولا غرب نظام و تفکر لیبرالیستی دارد و مبانی لیبرالی در غرب باید بشناسیم و آنها در ادامه مبانی خودشان ترویج بدحجابی می‌کنند.

وی ادامه داد: نظام لیبرالیسم در بعد سیاسی نظام سکولاری را ارائه می‌دهد یا نظام غرب مبانی امانیستی دارد و تفکر امانیستی بدین معناست که انسان محور همه چیز هست و خواسته‌های او مهم است

امام جمعه موقت طبس افزود: امانیسم معتقد است ما در جامعه باید انسان محوری ترویج کنیم یعنی امانیسم خواسته‌های انسان را بر خدا مقدم می‌داند که در جوامع دینی باید خدامحوری حاکم باشد و غرب به نسبیت‌گرایی اخلاقی معتقد است.

زنجانی طبسی در ارتباط با تحکیم بنیان خانواده افزود: غرب توجهی به بنیان خانواده ندارد یعنی بنیان خانواده درغرب سست است و ارزش‌ها در آنجا مرده است و آنچه فکر می‌کنند نفع خودشان را می‌سنجند و خانواده‌ها، انسان‌ها، ارزش‌ها و اعتقادات انسانی و فرهنگ یک جامعه برایشان مهم نیست.

وی در بیان مهم‌ترین هدف غرب گفت: غرب نخستین هدفی که دنبال می‌کند این است که جوامع هدف را که در کشورهای اسلامی وجود دارند بنیان خانواده‌هایشان را سست کند.

وی به بیان مهم‌ترین اهداف غرب پرداخت و ادامه داد: غرب با این کار دنبال برنامه‌هایی است مثلا اعمال برنامه‌های غیر اخلاقی در بین جوانان، القای فرهنگ برهنگی، ترویج بی‌بند و باری، رواج مدگرایی، استفاده از لوازم آرایشی بسیار شدید در بین خانم‌ها و دختران جوان و یکی از اهداف غرب رواج بدپوششی و بدحجابی در جامعه است.

گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند در بعد عملی حجاب وارد شوند

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس افزود: امر به معروف شرایط و مراتبی دارد و هر کسی نباید در امر حجاب و پوشش امر به معروف کند و درست است امر به معروف و نهی از منکر قانونی همگانی ولی همه مردم باید با شرایط و مراتب خاص اقدام کنند.

زنجانی طبسی در ارتباط با مراتب امر به معروف گفت: نخستین مرتبه قلبی است و باید فرد نشان دهد که از عمل فرد ناراضی است.

وی ادامه داد: دوم امر به معروف زبانی است و کسی که قدرت بیان با زبان خوش و ملاطفت دارد باید با زبان جلو برود.

وی تصریح کرد: مرحله سوم بعد از دو مرحله نخست است و در مرتبه عمل کسی حق ندارد خودش ورود بکند به بحث پوشش و بدحجابی چون نهادهایی داریم که در این کار اقدام می‌کنند مانند گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر که آموزش دیده‌اند و این گروه‌ها وظیفه دارند در بعد عملی وارد شوند.

موثرترین نهاد در امر عفاف و حجاب نهاد خانواده است

امام جمعه موقت طبس یادآور شد: نخستین نهاد، خانواده است که کوچکترین نهاد اجتماعی است اما موثرترین نهاد است و خانواده‌ها باید به امر عفاف و حجاب توجه ویژه کنند.

زنجانی طبسی دومین نهاد موثر را نهادهای دولتی دانست و افزود: نهادهای دولتی باید در کنار نهاد خانواده انجام وظیفه کرده و اقدام دولتی‌ها در سه بعد است نخست بعد اهداف و هدف‌گزاری استراتژیک، دوم برنامه‌ریزی و قانون‌مندی، سوم در بعد اجرایی که در قالب قانون عملی کنند و رسیدن یا نرسیدن به اهداف را بررسی کنند.

وی ادامه داد: سومین نهاد، نهادهای مردمی و NGO از جمله کانون‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، مساجد و انجمن‌ها هستند که باید تلاش کنند و اقدامات موثری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم به هدف اصلی و پوشش برسیم باید همه نهادها دست به دست هم دهند و برنامه‌ها را به پیش ببرند و یک سری اقدامات عملی داشته باشند.

گزارش: سیدحسن ارغوانی

10 دیدگاه دربارهٔ «نبود امکانات تفریحی در طبس و رشد آسیب‌های اجتماعی;

  1. خدمت شهروند محترم عرض کنم که یکی از دلایل رشد فساد در شهری مثل طبس هجوم مهاجرتهایی است که از خارج شهرستان بعلت وجود دانشگاه آزادومعادن فراوران می باشد -نه عزیزان روستایی . لطفاً در اظهار نظرهای بعدی به این مسأله توجه داشته باشید .اگر طبس دارالمومنین است تنها بخاطر وجود روستائیانی است که در شهر ساکن می باشند وگرنه طبسیهای اصیل ………

    1. با نظر شما موافقم
      هر شهری که فرهنگ خود را حفظ می کند دارای ملتی است که از قدیم در ان شهر ساکن بوده واصیل ان مکان هستند این گروه از مردم یک جامعه شهر ودیار خود رادوست دارند ونمی گذارند کوچکترین اسیب های اجتماعی و… به ان برسداین مسئله به روستائیان نیز مربوط می شود اگر شخصی از مکان خود چه خواسته روستایی باشد یا شهری به مکان دیگری کوچ کند اگر کمی از لحاظ اعتقادی دور باشد ممکن است فرهنگ اصیل خودرا که در شهر یا روستای خود حفظ کرده درمکان بعدی از دست بدهد که باید به این مسئله نیز توجه کرد

  2. سلام .. من با نظر تمامی بزرگوارانی کهنظر دادن موافقم شهر ما از نظر حجاب فعلا وضعیت خوبی داره البته فعلا چون در خیلی از نوجوان ها دیدم که طرز لباس پوشیدن براشون شده دغدغه خیلی دیدم که کلا چادر را بی فرهنگی میدونن… یه سوال دارم به نظر شما که میگید ما باید فرهنگمون رو درست کنیم یعنی دقیقا باید چیکار کنیم؟ ایا میدونین که شهر طبس به طور میانگین از هر پنج ازدواجی یک طلاق داره ؟ ایا واقعا قبلا هم اینطور بود؟ امار فساد زیاد شده برای چی؟بله درسته فرهنگ رو باید بالا برد کهوقتی بی حجابی دیده میشه بهش تذکر داده بشه تا به خودش بیاد و از فساد و از هم پاشیده شدن خانواده ها جلوگیری کنه ؟ یه سوال دیگه که خیلی وقته میخوام از افرادی مثل شما بپرسم اینکه حجابی که ما حرفش رو میزنیم قانون کیه ؟ قانون کشور جمهوری اسلامیه یا قانون خدا؟ خدا به زنان پیامبر گفته خلخال به پا نبندید تا صدای امدنتون شنیده نشه ؟ به نظر شما خدا اون حرفا رو برای همون زمان گفته و برای الان صدق نمیکنه؟ اگر مفسده ای ایجاد نمیشد مطمئن باشید خدایی که ما رو افریده اینچنین دستوری نمیداد…این که مردم رو ول کنید بذارید راحت باشن واقعا درسته ؟ این قانون ما و کشور ما نیست قانون خداست به خدا بگید خدا ولمون کن اینقدر مشکلات دادی که تا به حجاب میرسه شب میشه …. درسته در جامعه ممکنه خیلی کارهای غیر خدایی دیگه مثل بانکداری و گرون فروشی و …باشه ولی بی حجاب مهمترین اجتماع یعنی خانواده رو از هم میپاشونه….من کاملاموافقم که در شهر طبس کمبود امکانات رفاهی بیداد میکنه اما این توجیه خوبی نیست….

    1. دوست عزیز کسی نگفته بی حجلبی خوبه ولی گیردادن زیاد ومنع کردن او ازخیلی چیزها آدم رو عقده ای میکنه وآدم بیشتربهش کنجکاوترمیشه…..بله طبس ما خیلی چیزاش وکاراش کفرآدمودر میاره….قبول کنید زندگی توطبس خیلی تکراری شده….خوب همین طلاق فکرمیکنی ریشش چیه بیشترش سرازدواج های احساسیه دوست پسرودوست دختر.سن ازدواج خیلی پاینه پسر۱۸سالشه دامادمیشه اونم ازروی احساس .آخه ببین چون جوونه هنوز قدرت تفکروانتخاب نداره واز روی هوا و هوس دومادمیشه….درکل ما طبسیا احساسی هستیم وچیزنادید..خیلی چیزا برامون آرزوست ولی برای خیلی افراد شهرهای دیگه خاطره است….فرهنگ فرهنگ و فقط فرهنگ آدم خیلی مهمه درست برخورد کردن درست دیدن درست خوردن درست شنیدن و……ولی ما اصلا اینجوری نیستیم..اصلا بعضی ها توطبس فرهنگ داشتن محاوره رو ندارن والا آفریدن هرچیزی یه حکمتی داره…..مثلا تا اسم محاوره میاد همه فکرشون سمت قسمت های مستهجنش میره اینم برمیگرده به فرهنگ … بابا یه خورده باکلاس تر سنگین تر باشیم بدنیست ….بازم برمیگرده به این که چون تویه محیط کوچیک و بسته بزرگ شدیم اینجوری هستیم که خیلی چیزا برامون آرزوست……درضمن بحث باکلاس بودن این نیست که دیگه هرکی باحجاب بی کلاس اصلا اینطوری نیست اتفاقا خانواده هایی هستن که مثلا چادری نیستن ولی طرزفکرشون بالاست خانواده هایی هم هست که با حجاب بازم طرز فکرشون بالاست وبا فرهنگ هستن پس بازم برمیگرده به فرهنگ فرهنگ فرهنگ قبول کنید محیطمون بسته وکوچیکه

  3. باسلام خدمت شما …باورکنید چیزهای مهم تر ازایناهستن تا به حجاب و محاوره برسد.مردم هزار درد دارند اینهاچسبیده اند به حجاب ومحاوره..من هیچ وقت منکر حجاب و محاوره نمیشوم چون یک امر شخصی است ولی داشتن حجاب و نداشتن محاوره خیلی عالی هست حقیقت درطبس مسئولین فکرهای واقعا قدیمی دارند نشاط وسرگرمی در طبس زیرصفراست یک استخردارد که هرسانس آن ۲۰۰نفرمتقاضی دارد سوناوجکوزی هم که اصلا ندارد.پارک بازی که اصلا ندارد مامورین انتظامی هم که که همیشه بخدا باچشم خودم دیدم به جوانهای این شهرستان گیرهای خنده داری می دهندکه دوست داری بشینی وبه حال خودت که داری تواین شهرزندگی میکنی گریه کند آخه چقدربه فکراین جوانهابودیم که باید همیشه صدتفریح آنها باشیم شما یک مکان تفریحی مناسب برای جوانها نام ببربقیش پیشکش ..چندروز پیش جوان دانشجویی را سوارماشین کردم باورکنید دراولین جمله ای که به من گفت این بود چقدرشهرتون بی جنب وجوشه اصلا مرده است مثل یه زندون می مونه.یه تجربه دیگه بهتون بگم چندسال پیش بایکی ازسربازهای راهنمایی ورانندگی آشناشده بودم که به من گفت پیشتروقتها که موتورها را توقیف می کردند من خیلی باجوانهای اینجا کنارمی آمدم چون واقعا سرگرمی جزاین موتور برایش نبود آخه نه پارکی داره نه جای تفریحی مناسبی خلاصه اونم ناراضی بودوبه من گفت خدا به دادتون برسه ماکه رفتیم….حالا این دریارو ول کردن چسبیده اند به دریاچه …اگه بی حجابی رو میخوان خوب ببینید برید شهرهای بزرگ نه این که یه شهری به اون کوچیکی تمام قانون هایی که هنوز وضع نشده تواین شهرداره اجرا میشه توروخدا ول کنید خستمون کردید یه خورده به فکرمردمم باشید اگه واقعا مسئله حجاب براتون اهمیت داره برید از پایتخت شروع کنید اتفاقا شهرطبس ازلحاظ حجاب عالیه…همیه جای ایران مراسم عروسیشون خیلی خوب برگزار میشه ولی اینجا تومراسم عروسیت بایدروضه بخونی یاوقتیکه میخوای ازتالارمیخوای بری خونه مسئولین میگن دورامامزاده و دورمیدون نرید آخه شلوغ میشه بخدا یه ذره فرهنگ داشته باشیم ماطبسیا خیلی خوبه پس الان توتهران با هلی کپترعروس رو از تالار میبرن خونه که ترافیک نشه….بخدا داشتن فرهنگ خوب چیزیه…براخودم متاسفم من هیچ وقت نگفتم بی حجابی وداشتن محاوره خوبه درکل منظورم اینکه که درهمه های کارها باید اعتدال داشته باشیم روضه خوبه شادی خوبه تفریخ خوبه دعاونیایش خوبه ورزش خوبه کارخوبه ولی آخه تایه حدی ….درکل مسئولین حجاب طبس عالیه فرهنگ خودتون رو اصلاح کنید داشتن محاوره هم مثل یه چاقو میمونه اگه بدی به دزد آدم میکشه اگه بدی به قصاب گوسففند ذبیح میکنه درکل نحوه استفادش مهمه … خواهشا این قد به مردم فشار نیارید اینقدرگیرندن که عقده ای میشن بخداااااااااااااااااااااا مشکل شهرما نداشتن فرهنگ همین و.بس……… والسلام علی فوق لیسانس مطالعات اجتماعی

    1. شهر باید چی داشته باشه که شهر ما نداره

      شهرمون سینما نداره که نداره
      پارک بازی نداره که نداره
      پلیس به راننده ها نباید گیر بده که میده
      پیست موتور سواری و ماشین سواری نداره که نداره
      باغ وحش نداره که نداره
      هر هفته یه جشن برگزار نمی کنند که نمی کنند
      و…. .
      ولی جاش شهرمون تا دلتون بخواد بانک داره- هر شهری هم که بانک زیاد داشته باشه نشونه ی اینه که اکثر مردمش در وضعیت مالی مناسب به سر می برند- من خودم یه نفر رو دیدم که میگفت پولم رو میزارم توی بانک و ماهی چهار میلیون سود بی دردسر می گیرم ، دیگه میخوام چیکار.
      بانک ها این کارا رو سر مردم میدن
      اولا: شخصی که با پولش میتونه پیست بزنه، سینما دایر کنه، پارکینک طبقاتی بزنه و…. پولش رو ازش می گیرند و یه سود بی دردسر بهش می دهند
      دوما: وقتی پول سود بانکی که توش شک و شبهه است پا تو خونه مردم باز کرد این سود همانند لقمه حرام عمل کرده و حجاب که هیچ ، دین مردم رو هم میبره( منظورم خونواده هایی که قادر به کار نیستند و پولشون رو نمی تونند تو چرخه اقتصاد وارد کنند و تنها درآمدشون همون سود هست نیست.)

    2. بارها در صحبتام گفتم
      مشکل اساسی ما طبسیها نداشتن فرهنگ هستش
      جسارت نمیکنم ولی باید یک سری فرهنگها من و بقیه یاد بگیریم از جمله گذشت و فرهنگ ترافیک

    3. با بعضی از نظرات خوانندگان موافقم
      یک مورد رالازم دیدم که بیان کنم دربعضی از مراکز مذهبی مثل امامزاده طبس وبعضی از مساجد وهیئت ها متاسفانه بعضی از مراسم ها رابامدیریت بسیار ضعیف اداره می کنند یکی از این مراسمات بر پایی جشن هااست جوانی که به قول دوستان جای تفریح وسرگرمی ندارد وقتی درمراسم جشنی که مثلا تولد یا بعثت پیامبر یا امامی است وباید دراین زمان ومکان شور شادی ونشاط حاکم باشد متاسفانه با صحنه مصیبت خوانان مواجهه می شود از شادی وسرور که خبری نیست بلکه دراین مکان ها گریه حرف اول رامی زند مصیبت برای امامان ما حرف اول است چرا که ما درمظلومیت امامانمان باید خون گریه کنیم ولی اینکه این کار درمراسم جشن ها نیز اتفاق می افتد جای تاسف دارد جوانی که برای مثلا تولد امام خود قصد شادی ونشاط دارد دراین مجالس با گریه روبرو می شود که این کار موجب گریز جوانان ما از دین می شود اگر مداحان ما بلد نیستند مولودی بخوانند بهتراست جای خود را به کسانی بدهندکه تجربه چنین کاری رادارند در بعضی مجالس میلیون ها تومان خرج اوردن فلان مداح یاسخنران می شود تا از شهر دیگری انرادعوت کنند پس بهتراست که این مبالغ را برای چنین کارهایی نیز خرج کنیم تاجوانان ما با استفاده از روحیه ایمان وشادی که با شرع نیز تناقض ندارد به شادی بپردازند که این خود پای جوانان را به مساجد باز می کند.

  4. چادر به سر کردن نشانه حجاب کامل است اما نداشتن چادر به معنی بد حجابی و یا بی حجابی!!! نیست.حجابی که از نظر شما ناقص به نظر برسد ،ممکن است از منظر یک شخص دیگر کامل و مناسب باشد. اظهار نظر در رابطه با این موضوع که اساساً به چه کسی می توان گفت بد حجاب را با اعمال نظرهای شخصی نباید مخدوش کرد.
    از مهم ترین دلایل رشد فساد در شهرهایی نظیر طبس، مهاجرت زیاد روستاییان به شهر(ابه دلیل ساخت مسکن مهر) و نداشتن آمادگی فرهنگی لازم برای پذیرش فرهنگ شهرنشینی در آنان می باشد.نتیجه: خالی شدن روستاها از سکنه و محروم ماندن جامعه از عایدات زندگی روستایی(محصولبات دامی و کشاورزی)، نامناسب شدن وضعیت فرهنگی شهر و افزایش فسق و فجور، افزایش بیکاری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =