برگزاری ۶۹۲ ساعت کلاس آموزشی توسط گروه جهادی نخبگان در طبس

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: گروه جهادی ۳۰ نفره از نخبگان کشوری در حدود یک هفته ۶۹۲ ساعت کلاس آموزشی در شهرستان طبس برگزار کردند.

خبر طبس: رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: گروه جهادی ۳۰ نفره از نخبگان کشوری در حدود یک هفته ۶۹۲ ساعت کلاس آموزشی در شهرستان طبس برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، در مراسم اختتامیه اردوی جهادی نخبگان که در محل فرمانداری شهرستان طبس برگزار گردید ابتدا اخوان صفار، معاون فرمانداری ویژه طبس ضمن خوش‌آمدگویی به نخبگان، مسئولان و حاضرین در جلسه اظهار داشت: اساتید و دانشجویان نخبه کشور که به مدت یک هفته در خدمت آن‌ها بودیم به مناطق محروم و دورافتاده سفر کرده و از نزدیک با مشکلات و موانع پیش روی مردم آشنا شدند.

وی ضمن بیان این مطلب که نخبگان و آینده سازان کشور به صورت شبانه روزی و تمام وقت مشغول به فعالیت بوده‌اند اظهار امیدواری کرد که تیم‌های کارشناسی و ارزشیابی تشکیل شده تا نتیجه این تلاش‌ها منجر به یک خروجی متناسب شود.

در ادامه این نشست که با حضور دکتر احمدی‌زاده ریاست بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی و آقای محمودی معاونت پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی استانداری خراسان جنوبی برگزار گردید فیلم کوتاهی از گزارش کار نخبگان اعزامی پخش شد تا حاضرین در جریان کم و کیف فعالیت‌های شکل گرفته قرار گیرند.

پس از آن نوبت به دکتر احمدی‌زاده رسید تا به جزئیاتی از فعالیت‌های شکل گرفته اشاره کند. وی با بیان اینکه در طی این حرکت جهادی، کلاس‌های کنکور در آموزش و پرورش طبس و همچنین بخش دستگردان برگزار شده است افزود: ۸ نفر در کلاس‌های کنکور مشغول به کار بودند که در مجموع ۹۶ ساعت را به آموزش متقاضیان پرداختند.

وی همچنین افزود: در کلاس‌های تقویتی مدارس روستا نیز ۵۱۲ ساعت کلاس برگزار شده که سهم هر روستا ۲ کلاس و هر کلاس نیز به مدت ۸ ساعت مشغول به فعالیت بوده است.

احمدی زاده در بخش دیگری از توضیحات خود به برگزاری کارگاه‌های متعدد نظیر بیوگاز، صنایع دستی، آبیاری مکانیزه و… اشاره کرد و اظهار داشت: البته برای چاه‌داران منطقه نیز با توجه به مشکلاتی که داشتند کلاس‌هایی جهت رفع مشکلات فنی چاه‌های آب برگزار شد.

وی ادامه داد: جمع کل کارگاه‌ها را که حساب می‌کنیم ۶۹۲ ساعت است که گروه جهادی ۳۰ نفره از نخبگان کشوری در حدود یک هفته ۶۹۲ ساعت کلاس آموزشی برگزار کردند.

رئیس بنیاد نخبگان استان در پایان با اشاره به اینکه به پیشنهاد فرماندار طبس روز آخر را به بازدید از توانمندی‌ها اختصاص دادیم بازدید از منطقه ازمیغان، چشمه مرتضی علی و معدن زغال‌سنگ را از دیگر فعالیت‌های انجام شده به شمار آورد.

وی با بیان اینکه ما در رابطه با معدن زغالسنگ تفاهم نامه‌ای را جهت رفع مشکلات پیش رو عقد خواهیم کرد افزود: امیدواریم بتوانیم هر مقدار که دچار تحریم شده‌ایم با حمایت معاونت علمی فناوری به رفع آن بپردازیم.

محمودی معاونت پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی استانداری خراسان جنوبی نیز به ایراد سخنانی کوتاه پرداخت و از رئیس بنیاد نخبگان استان درخواست کرد تا گزارشات و پیشنهادات ارائه شده توسط نخبگان حاضر در جلسه را دسته‌بندی کرده و متناسب با مسئولین مربوط به خود ارائه نمایند.

وی همچنین با بیان اینکه خیلی از اشکالات مطرح شده را می توان با واگذاری به مسئولین مربوطه رفع و دفع نمود افزود: البته مواردی هم هست که نیاز به قانون دارد، استانداری بخش عمده آن را به شما نخبگان و دانشگاهیان مکلف کرده که می‌توانید وارد این عرصه شوید.

محمودی با اشاره به اینکه شما نخبگان به خوبی از ظرفیت‌های موجود می‌توانید بهره بگیرید افزود: پیشنهاد دهید که آنچه احتیاج به قانون است را در قانون برنامه ششم لحاظ نمایند.

شایان ذکر است که نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور، دقایقی را به گزارش کار خود در نقاط محروم و همچنین به ارائه دیگر پیشنهادات خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 5 =