تصویب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت احداث و تکمیل مدارس نیمه‌ساز طبس

معاونت اداره کل و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان طبس با اشاره به تعامل خوب و سازنده با معاونت استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان از تصویب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت احداث و تکمیل مدارس نیمه‌ساز در شهرستان طبس خبر داد.

خبر طبس: معاونت اداره کل و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان طبس با اشاره به تعامل خوب و سازنده با معاونت استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان از تصویب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت احداث و تکمیل مدارس نیمه‌ساز در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی طبس، محمود جلالی روز گذشته و پیش از خطبه‌های نماز جمعه طبس با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس با بهار تعلیم و تربیت متقارن شده اظهار داشت: این تقارن بین دو جهاد بوده که یکی جهاد در مقابل ظلم و تجاوز و دیگری جهاد در برابر جهل و بی سوادیست و از این رو آغاز میمون و مبارکیست.

وی با بیان اینکه همه ما موظف هستیم که خاطرات، ارزش‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم افزود: در همین راستا آموزش و پرورش شهرستان از همه عزیزان جانباز، آزاده و و رزمندگان دفاع مقدس دعوت می کند که با حضور گرم و صمیمی خود در مدارس افتخارات هشت سال دفاع مقدس را برای نوجوانان بیان کنند.

محمود جلالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و همچنین ۵ هزار شهید معلم اظهار داشت: معلمین و فرهنگیان به خود می‌بالند که از پیشتازان دوران دفاع مقدس بوده‌اند، همچنین دانش آموزان نیز به خود مفتخرند که هم سن و سالان آن‌ها در این عرصه حضور چشم‌گیر داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید قرآن بر تزکیه و تعلیم خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش الهی، آموزش و پرورشی است که آموزش را برای تربیت و تعلیم بخواهد از این رو مقصود از آموزش در نظام اسلامی پرورش است.

محمود جلالی ادامه داد: بعد از پیامبران الهی وظیفه بر دوش معلمان نهاده می‌شود معلمینی که جانشین انبیا و اولیای الهی هستند و در نهایت طبق آیین، این معلمان در قالب آموزش و پرورش تجلی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش‌های بیگانه از این اصل در جهت ملیت‌گرایی و یا الحاد استفاده می‌کردند تصریح نمود: اما آموزش و پرورش ما و به خصوص آموزش و پرورش بعد از انقلاب همان امری است که مد نظر قرآن و پیامبران بزرگ الهی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس با بیان این که امسال شاهد رشد ۲۶ درصد از اعتبارات آموزش و پرورش هستیم افزود: برنامه‌های خوبی در چشم‌انداز آموزش و پرورش تدوین شده که ان شاءالله بتواند مسیر خود را به نحو مطلوب بپیماید.

وی گفت: سیاست ما در آموزش و پرورش بر مبنای اعتدال، پرهیز از شتابزدگی و بر اساس تعامل است و آموزش و پرورش جای آزمون و خطا نیست و با عنایت خداوند متعال با تدبیر عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال شاهد موفقیت‌های بزرگی بودیم افزود: امسال سه رتبه زیر ۱۰ و همچنین رتبه‌های نخبه کشوری را داشتیم که در نوع خود بی‌نظیر است.

تسویه مطالبات فرهنگیان بازنشسته تا سال ۸۶ یکی دیگر از اقدامات انجام شده بود که به گفته محمود جلالی در دو هفته گذشته پرداخت شد.

وی با اشاره به تعامل خوب و سازنده با معاونت استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان از تصویب یک میلیارد و دویست میلیون تومان جهت احداث و تکمیل مدارس نیمه‌ساز گفت و افزود: کلنگ‌زنی یک دبیرستان در منطقه پر جمعیت زیباشهر نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده بود.

اخذ مجوز دو باب دبیرستان استعدادهای درخشان که بنا به گفته مدیریت آموزش و پرورش شهرستان از آرزوهای دیرینه مردم بوده است و همچنین ساماندهی نیروی انسانی و دعوت از نخبگان و اردوی جهادی از دیگر اقدامات انجام شده در سطح آموزش و پرورش شهرستان طبس بوده است.

معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان طبس که در جمع نماز گزاران جمعه این شهر ایراد سخن می‌کرد بخش پایانی سخنان خود را به انتظاراتش از اولیای دانش‌آموزان اختصاص داد و اظهار داشت: شما نیز به عنوان پرورش‌دهنده این فرزندان نقش مهمی را در تعلیم و تربیت آنان دارید که انتظار می‌رود ما را در جهت احقاق این امر مهم یاری رسانید.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد خوراکی‌های ما غیر مجازند و ۹۰ درصد دانش‌آموزان مشکل ویتامین دارند اظهار امیدواری کرد تا والدین برنامه‌های غذایی فرزندانشان را طوری تنظیم نمایند که این کمبودهای به وجود آمده برطرف شود.

محمود جلالی ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته دانش آموزان ۴ ساعت از ۲۴ ساعت شبانه‌روزی خود را در فضای مجازی به سر می برند که این زنگ خطر برای پیشرفت تحصیلی آنان است.

وی در پایان ضمن تشکر از تمام افرادی که به هر نحوی قدم مثبتی در این حیطه برداشته‌اند اظهار امیدواری کرد که خیران محترم که همواره عنایت خاصی به آموزش و پرورش داشته‌اند باز هم رحمت خود را دریغ نکرده و آموزش و پرورش را در این حیطه تنها نگذارند.

6 دیدگاه دربارهٔ «تصویب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت احداث و تکمیل مدارس نیمه‌ساز طبس;

  1. اقای رئیس بهتره به فکر ارتقای سطح دبیران باشین که در زمینه کنکور این قدر افت نداشته باشیم به علت پایین بودن سطح دبیران طبس خانواده ها و دانش اموزانشون روی اوردن به سی دی های اموزشی هم سطح کنکور و اغلب کلاس های درس را فقط باعث از دست رفتن زمان های طلایی میدانن

    1. وی با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال شاهد موفقیت‌های بزرگی بودیم افزود: امسال سه رتبه زیر ۱۰ و همچنین رتبه‌های نخبه کشوری را داشتیم که در نوع خود بی‌نظیر است.

      1. پلیکان محترم یه سر به رتبه های ده سال پیش بزن ببین الان چنتاشون تو بهترین دانشگاههای اروپا و امریکا و کانادا به درجه استادی رسیدن ۳تا زیر ده اونم منطقه ۳ فقط نشونه افت تحصیلی وتمام

  2. از زحمات آقای جلالی وعنایت بی سابقه استان ولایت مدار خراسان جنوبی به دار المومنین طبس متشکریم

  3. سخنان گویا و دلنشین مدیریت اموزش پرورش نشان لیاقت و شایستگی ایشان در پست های سازمانی بالاتر است .به خود میبالیم جناب جلالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 2 =