بوی ماه مهر در کوچه‌های طبس پیچید

هوای این روزهای کوچه پس‌کوچه‌های طبس هم مانند سایر شهرها و روستاهای کشور بوی ماه مهر می‌دهد.

خبر طبس: هوای این روزهای کوچه پس‌کوچه‌های طبس هم مانند سایر شهرها و روستاهای کشور بوی ماه مهر می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، باز بوی مهر همراه تمام شادی‌ها و خنده‌ها، اشک‌ها و دلهره‌ها و بازی‌ها، و پر شدن کوچه و خیابان و مدرسه‌ها از صدای بچه‌ها فرا رسید.

باز هم اول مهری رسید که آن‌قدر حالات مختلفی را در خود جای می‌دهد که هیچ روز دیگری از سال، تحمل این حالات را ندارد؛ دیدن گریه کودک کلاس اولی به‌خاطر جدا شدن از محیط خانواده، اشک شوق پدر و مادرها از به یاد آوردن نخستین روز مهر و دیدن معلم‌های چند سال پیش‌شان، شوق ثبت‌نام دانشجویی که به تازگی از سد کنکور گذشته است و…

امسال طبس هم با اینکه هنوز هوای تابستانی را رها نکرده و گرمی آفتاب داغ تابستان را همچنان فقط کولر آبی‌ها راه‌گشاست، پای به پاییز می‌گذارد، به فصلی که در مهر آن پراکنده می‌شود تمام مهر دل‌ها به فضای شهر.

پای به مدرسه و دانشگاه می‌گذارند فرزندانی که می‌دانیم وقتی از مهر برخیزند حماسه‌های بهمنی را رقم خواهند زد.

روزی که «میرزا صادق خان زرنگ» در مهر ۱۳۰۶ نخستین مدرسه طبس که تنها ۴ کلاس داشت را بنا نهاد شاید کسی تصور نمی‌کرد که زمانی به ۵۸۱ کلاس در قالب ۴۸۱ واحد آموزشی با ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز در کنار ۳ هزار نفر دانشجو برسد.

شهرستان طبس افتخار می‌کند به داشتن ۵ آزاده فرهنگی و ۳۶ دانش‌آموز شهید که به‌مانند ستارگانی در آسمان علم و ادب طبس می‌درخشند.

رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی طبسی‌ها در کنکور و طی مدارج عالی تحصیلی توسط همین فرزندان و حتی نقش‌آفرینی طبسی‌ها در پست‌های مهم کشوری، همه نشان از توان و استعداد بالای فرزندان طبس در تحصیل و تلاش است.

این مردم علی‌رغم تمام سختی‌ها و خشم طبیعت در زمین‌لرزه ۲۵ شهریور ۱۳۵۷ باز هم ایستادند و پای از تحصیل علم برنداشتند و مهر همان سال در چادرها کلاس‌های درس را برپا کردند تا اینکه امروز در مهر ۱۳۹۳ توانستند با اطمینان خاطر از توان علمی‌شان، شاهد راه‌اندازی نخستین مدرسه استعدادهای درخشان در شهرشان باشند تا گواهی باشد بر درخشندگی استعدادهای فرزندان این دیار.

میرزا صادق‌خان و تمامی خیران پس از او، شاید روزی که آجری در دست گرفته بودند تا مدرسه‌ای را بسازند، تنها هدف‌شان این بود که کودکان طبسی رشد و ترقی یابند و برای انقلاب‌شان مفید واقع شوند.

اما در شهرمان هستند دانش‌آموزان و دانشجویانی که علی‌رغم برخورداری از استعداد و انگیزه‌ی تحصیل، اما به دلیل عدم استطاعت مالی، نمی‌توانند همپای هم‌سن و سالان‌شان تحصیل کنند؛ بیایید به همشهریان نیازمندمان بیشتر توجه کنیم تا مهر آنان هم سرشار از مهر شود.

————————————-

نویسنده: فاطمه سادات حجتیان – خبرگزاری فارس

————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − چهار =