لزوم برگزاری مردمی و خودجوش جشن های دهه فجر

خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر برگزاری مردمی و خودجوش جشن های دهه فجر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد دهه فجر استان یزد اظهار داشت: همانگونه که جشن های نیمه شعبان و سایر اعیاد مذهبی به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود، جشن های دهه فجر نیز باید به صورت مردمی برگزار شود و مردم خود برای برگزاری این جشن ها رغبت نشان دهند و در این زمینه احساس وظیفه کنند.

وی برگزاری جشن انقلاب همچون نیمه شعبان به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن را نشانه شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی دانست.

ناصری بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران دریچه‌ ای به انقلاب حضرت مهدی (عج) است زیرا انقلاب اسلامی یک انقلاب اصلاحی، کودتایی، گروهی و حزبی نبود بلکه امام می‌ خواست اسلام را به جایگاه اولش برگرداند و آن را احیا کند.

وی انقلاب اسلامی را تحول بزرگ جهانی خواند که باعث بیداری مسلمانان شده است.

ناصری از مسئولان کمیته ‌ها خواست پیام انقلاب اسلامی را با شیوه‌ های گوناگون فرهنگی از جمله حضور در صبحگاه مدارس و آموزش به معلمان برای انتقال به نسل جوان به ویژه دانش آموزان برسانند.

وی همچنین بر لزوم معرفی زوایای مختلف شخصیت و اخلاق و سیره حضرت امام خمینی (ره) و اهداف قیام ایشان به نسل جوان و دانشجویان تاکید کرد.

امام جمعه یزد تهیه نشریات و بروشورهایی با عناوین جملات امام خمینی (ره) در مورد دهه فجر و انقلاب اسلامی و در طول سال در مناسبت ‌های گوناگون را برای در اختیار قرار دادن نسل جوان و ترویج اندیشه‌ های حضرت امام تأکید کرد.

ناصری پیشرفت‌ های گوناگون جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی و صنعتی به ویژه تربیت نیروهای متخصص و مؤمن در بخش هسته‌ ای در طول ۳۳ سال گذشته با توجه به وجود دشمنان بسیار را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و یکی از معجزات الهی دانست.

در این نشست برخی از مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر استان یزد از جمله قرآن و نهج‌البلاغه، حوزه و روحانیت، دانشجویی، تربیت بدنی، فضاسازی و تزئینات شهری، همیاری و تشکل‌های مردمی، اصناف،امنیتی، فرهنگی هنری و اقلیت‌ های دینی، کارگری، بسیج، فرهنگیان و دانش ‌آموزان، بانوان، ارتباطات و اطلاع ‌رسانی و نهادها و سازمان‌ ها برخی از برنامه‌ های شاخص خود در ایام دهه فجر امسال را تشریح کردند.

مسئولان ستادهای شهرستانی از جمله اردکان، بهاباد، میبد، تفت، طبس، مهریز و صدوق نیز به بیان برنامه‌های خود در دهه فجر پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =