اولین هنر آمر به معروف این است که معروف و منکر را بشناسد

سرهنگ خسروی گفت: اولین هنر آمر به معروف این است که معروف و منکر را بشناسد بدان معنا که در کنار نگاه به موارد جزء کلان فکر کنیم و دور دست را ببینیم و دید خود را باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر وسیع کنیم.

خبر طبس: سرهنگ خسروی گفت: اولین هنر آمر به معروف این است که معروف و منکر را بشناسد بدان معنا که در کنار نگاه به موارد جزء کلان فکر کنیم و دور دست را ببینیم و دید خود را باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر وسیع کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، سرهنگ خسروی از راویان هشت سال دفاع مقدس و مدرسین دانشگاه های نظامی مشهد و اصفهان در نشست بصیرتی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر و همچنین آسیب‌شناسی ماهواره در طبس برخی از شبکه های ماهواره‌ای را به عنوان مصداق منکر نام برد و گفت: بخشی از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای پخش ابتذالات اخلاقی است و بخشی از برنامه‌ها تفرقه انداختن بین شیعه و سنی است.

وی یکی از علل افزایش آمار طلاق در جامعه را ماهواره دانست و افزود: در گذشته یا طلاق اتفاق نمی‌افتاد یا به مواردی محدود و معدود منحصر بود اما اکنون موارد طلاقی داریم که حتی در دوران عقد و در کمتر از شش ماه از ازدواج صورت میگیرند.

وی افزود: ماهواره قبح روابط با نامحرم را می‌شکند و رابطه محرم و نامحرم عادی می‌شود، اعتماد زن و شوهر را از بین می‌برد و سوءزن بین خانوادها ایجاد می‌کند.

سرهنگ خسروی با بیان سخنی از مقام معظم رهبری در مورد ماهواره گفت: ماهواره و اینترنت گندابی است که تیرهای زهرآگین خود را به سوی همه شما هدفگیری کرده است.

خسروی با اشاره به سخن پیامبر(ص) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هر گاه مردم امر به معروف و نهی از منکر را به هم واگذار کنند باید منتظر عذاب خدا باشند و امروز ما شاهد این عذاب‌ها از عذاب‌های داخلی و خارجی هستیم.

سرهنگ خسروی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و طبق فرمایش امام علی(ع) اگر این اصل در جامعه به تدریج کنار گذاشته شود عزت و عظمت شما کم خواهد شد.

وی گفت: اولین هنر آمر به معروف این است که معروف و منکر را بشناسد بدان معنا که در کنار نگاه به موارد جزء کلان فکر کنیم و دور دست را ببینیم و دید خود را باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر وسیع کنیم.

وی ادامه داد: امروز از منکرات در جامعه بی‌توجهی به مسائل اقتصادی و همچنین یک معروف اساسی رشد جمعیت است.

وی با بیان این که هر مخاطبی امر به معروف خاص خود را می‌طلبد گفت: باید در جهت امر به معروف و نهی از منکر آموزش صورت بگیرد و به عنوان نمونه مشخص باشد چه کسی در دانشگاه امر به معروف کند همینطور در ادارات، بازار، کشاورزان و هر مخاطبی امر به معروف خاص خود را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =