باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم

امام جمعه طبس گفت: مهمترین هدف از قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است که ما نیز باید به سهم خود در جهت احیای این فریضه مهم توجه بیشتری داشته باشیم.

خبر طبس: امام جمعه طبس گفت: مهمترین هدف از قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است که ما نیز باید به سهم خود در جهت احیای این فریضه مهم توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)، حجت‌الاسلام ابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن عرض تسلیت به مناسبت در پیش بودن ماه محرم‌الحرام به یکی از ویژگی‌های انسان‌های با تقوا اشاره کرد و افزود: بندگان خوب خدا فقط او را بزرگ می‌دانند و غیر از خداوند اشخاص و چیزهای دیگر در نظرشان کوچک است مگر آنانی که در مسیر دستورات الهی حرکت کنند.

وی در ادامه به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه ازدواج یکی از راه‌های دوری از محرمات الهی است اظهار داشت: مردم باید با پایین آوردن سطح توقعات خود در جهت سعادت بخشی به فرزندانشان توجه بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با بیان اینکه دختر و پسر باید در همان سال‌های اول احتیاجشان به تزویج یکدیگر درآیند تصریح نمود: اینکه به بهانه نبود شغل و مسکن از یک امر مسلم چشم پوشی کنیم مغایر با قوانین و دستورات الهی است.

وی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: در ازدواج، خداوند افراد را از فضل خود بی‌نیاز می‌کند حال چگونه است که عده‌ای با بهانه‌های واهی سعی در کتمان این حقیقت دارند، آیا این مصداق بدگمانی به آفریدگار هستی نیست؟

امام جمعه طبس در ابتدای خطبه دوم با بیان یکی دیگر از ویژگی‌های انسان‌های باتقوا گفت: انسان‌های با تقوا احساس می‌کنند از نعمت‌های الهی درست بهره نبرده‌اند و از این رو بیش از پیش خدای خود را حمد و سپاس می‌گویند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام عزای سالار شهیدان اظهار داشت: محرم یعنی توجه به این واقعیت که یزیدهای زمان همیشه و در هر کجای این عالم بوده و خواهند بود.

وی با بیان این مطلب که مهمترین هدف از قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است تصریح نمود: در دنیای امروز بهترین مصداق معروف، ایستادن در برابر ستمگرانی است که می خواهند زمام امور مردم را عهده‌دار شوند.

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به اینکه هفته اول محرم به عنوان احیای امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است، گفت: این فریضه مهم باید در جامعه بهتر از این احیا شده و ما نیز باید هر کدام به سهم خود در مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی واکنش بهتری از خود نشان دهیم.

خطیب نماز جمعه طبس در ادامه به ارتحال آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه خدمات ارزنده این روحانی مبارز در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: ایشان بارها با رژیم شاهنشاهی مبارزه کرده و پس از انقلاب نیز در وضعیت‌های حاد کشور همواره یار مخلص امام و رهبری بوده‌اند.

اشاره به سالروز افشاگری امام خمینی علیه پذیرش کاپیتولاسیون، سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی در هشت آبان، روز پدافند غیر عامل، اشاره به حکم اعدام آیت الله نمر رهبر شیعی عربستان، محکوم کردن حادثه اسیدپاشی در روزهای گذشته و همچنین تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب از دیگر مواردی بود که حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس به آن‌ها اشاره و پیرامون هر کدام به ارائه توضیحاتی پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 17 =