لازمه خودکفایی توجه بیش از پیش مسئولین دولت و مجلس به روستاییان است

امام جمعه طبس با اشاره به روز خودکفایی گندم اظهار داشت: لازمه خودکفایی در این رابطه آنست که مسئولین دولت و مجلس بیش از پیش به روستاییان توجه داشته باشند و نگذارند روستاها خالی از سکنه شوند چرا که در غیر این صورت کوچ کردن روستاییان به شهرها، موجب افت تولید خواهد شد.

خبر طبس: امام جمعه طبس با اشاره به روز خودکفایی گندم اظهار داشت: لازمه خودکفایی در این رابطه آنست که مسئولین دولت و مجلس بیش از پیش به روستاییان توجه داشته باشند و نگذارند روستاها خالی از سکنه شوند چرا که در غیر این صورت کوچ کردن روستاییان به شهرها، موجب افت تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)، امام جمعه طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، مقاومت و پایداری را یکی از پیش نیازهای تقوای الهی برشمرد و افزود: اگر صبر و پایداری داشته باشیم و از خدای متعال پروا کنیم از مکر و توطئه دشمنان در امان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم که در جوار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس ایراد سخن میکرد در راستای سبک زندگی اسلامی و ویژگی‌های عبادالرحمن به مقوله مهم ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: امر پسندیده ازدواج برای دانشگاهیان از اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به دیگر اقشار مردم برخوردار است.

وی ضمن بیان این مطلب ادامه داد: از آنجا که حس تمایل به جنس مخالف در دانشجویان پدیدار شده و از طرفی دختر و پسر در کنار یکدیگر به تحصیل علوم می‌پردازند لزوم توجه به امر ازدواج در این قشر فرهیخته بیش از پیش احساس می‌شود.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه محسوب شده و مردم به آنان تاسی می‌ورزند تصریح نمود: بنابراین اگر آنان به ازدواج آسان و سر وقت روی آورند بسیار به جا بوده و ناهنجاری‌های موجود در جامعه به حداقل خود خواهد رسید.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در ابتدای خطبه دوم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری در جهت تحصیل علوم هم به انسان کمک می‌کند و در جهت سعادت‌بخشی به او نیز یار و یاور خوبی به حساب می‌آید.

وی در ادامه به روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و با بیان اینکه باید بیش از این‌ها به مسئله کتاب پرداخته شود افزود: متاسفانه در جامعه ما به این امر کمتر توجه می‌شود و مقام معظم رهبری نیز بارها در این خصوص اظهار نگرانی کرده‌اند.

خطیب جمعه طبس با اشاره به روز خودکفایی گندم اظهار داشت: لازمه خودکفایی در این رابطه آنست که مسئولین دولت و مجلس بیش از پیش به روستاییان توجه داشته باشند و نگذارند روستاها خالی از سکنه شوند چرا که در غیر این صورت کوچ کردن روستاییان به شهرها، موجب افت تولید خواهد شد.

وی ضمن بیان این مطلب که بنده خود در جمع روستاییان حاضر می‌شوم افزود: سایر مسئولین نیز باید در میان روستاییان ورود کرده و از نزدیک به درد و دل آنان گوش داده تا در جهت رفع کاستی‌های احتمالی اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در مسقط گفت: با وجود کارشکنی آمریکایی‌ها مواضع تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی مواضع قابل قبولی بوده که در این رابطه مسئولین ما روی حق خود نیز پافشاری و اصرار داشته‌اند.

سالروز شهادت امام سجاد(علیه السلام)، سالروز درگذشت علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی، سالروز حمایت از بیماران کلیوی، روز جهانی دیابت، سالروز آزادسازی سوسنگرد، روز خودکفایی و هفته بسیج از جمله مناسبت‌هایی که امام جمعه طبس به آن‌ها اشاره و پیرامون هر یک توضیحاتی را ارائه نمود.

دیدگاهی در “لازمه خودکفایی توجه بیش از پیش مسئولین دولت و مجلس به روستاییان است

  1. برای پیشرفت مناطق روستایی کسی بحرف مردم توجه ندارد یکیشو بگم چرا ادامه جاده روستای پیکوه به سمت معادن پروده (۳۰کیلومتر اسفالت) نمیشود؟ ولی حاضرشدن ۱۵۰ کیلومتر از سمت جاده یزدبسمت معادن جاده ایجادکنند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 2 =