شب یلدا مصادف با ایام شهادت است/ حرکتی خلاف شان یک شیعه به بهانه شب یلدا انجام نشود

امام جمعه طبس گفت: معمولا در شب یلدا مردم مراسماتی دارند و دور هم جمع می‌شوند اما امسال با توجه به این که شب یلدا مصادف با ایام شهادت پیامبر(صل‌الله‌علیه‌و‌آله)، امام حسن(علیه‌السلام) و امام رضا(علیه‌السلام) است مراقب باشند حرکتی نامناسب و خلاف شان یک شیعه به بهانه شب یلدا انجام نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، امام جمعه طبس در خطبه اول از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت ایام شهادت رسول مکرم اسلام(صل‌الله‌علیه‌و‌آله) و کریم اهل بیت امام حسن(علیه‌السلام) و حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(علیه‌السلام) به یکی از نشانه‌های انسان‌های با تقوا اشاره کرد و گفت: از دیدگاه امام علی(علیه‌السلام) یکی از نشانه‌های انسان‌های با تقوا این است که اگر کسی را دوست نمی‌دارند و به هر دلیلی با او دشمنی دارند در عین حال از حد شرعی تجاوز نمی‌کنند.

وی افزود: و اگر انسان‌های با تقوا کسی را دوست دارند به خاطر او وارد گناه نشده و به خاطر خوشایند او کار خلافی را انجام نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با توجه به ایام هجرت پیامبر(صل‌الله‌علیه‌و‌آله) از مکه به مدینه گفت: پیامبر اکرم با این که اباء و اجداد‌شان در مکه بودند و در مکه مبعوث به رسالت شدند و ۱۳ سال از رسالتشان را در مکه به سر بردند و تلاش فراوان و زحمت زیاد کشیدند اما آن موفقیتی که باید حاصل می‌شد در مکه حاصل نشد و لذا پیامبر تصمیم گرفتند به مدینه هجرت کنند و نظام اسلامی و حکومت الهی را در مدینه تشکیل دهند.

وی افزود: یکی از علل هجرت پیامبر از مکه به مدینه این بود که مردم مدینه ذاتا مردمی نجیب، عقلگرا و خردگرا بودند و تعصب نابجا نداشتند.

امام جمعه طبس ادامه داد: نماینده پیامبر پیش از ایشان برای تبلیغ دین اسلام در مدینه برای مردم قرآن خواند و مردم جذب قرآن شدند و شهر مدینه در واقع با قرآن فتح شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در شهرستان گفت: این روزها مسابقات قرآنی در شهر ما از طرف اداره اوقاف در حال برگزاری است و از مسئولین این امر تقدیر و تشکر میکنم.

امام جمعه طبس در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه به یکی دیگر از نشانه‌های انسان با تقوا از دیدگاه امام علی(علیه‌السلام) اشاره نمود و گفت: یکی از نشانه‌های انسان با تقوا این است که او در هیچ کجا متوسل به دروغ نمی‌شود و حق را می‌گوید اگر چه به حسب ظاهر به ضرر او باشد.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با اشاره به هفته پیشروی وقف و به آثار و برکات وقف اشاره کرد و افزود: به لطف خدا اباء و اجداد مردم در این شهرستان به این اصل در اسلام پایبند بودند ولی متاسفانه در طول تاریخ بعضی از این موقوفات مورد حجمه قرار گرفته است لذا کسانی که اطلاعاتی در این زمینه دارند باید به جاهایی که لازم است اطلاع دهند و کسانی که مستاجر موقوفه‌اند حق موقوفه را پرداخت نمایند.

امام جمعه طبس با بیان در پیش بودن شب یلدا بیان داشت: معمولا در شب یلدا مردم مراسماتی دارند و دور هم جمع می‌شوند اما امسال با توجه به این که شب یلدا مصادف با ایام شهادت پیامبر(صل‌الله‌علیه‌و‌آله)، امام حسن(علیه‌السلام) و امام رضا(علیه‌السلام) است مراقب باشند که خدای ناخواسته حرکتی نامناسب و خلاف شان یک شیعه به بهانه شب یلدا انجام نشود.

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به ایام اربعین امام حسین(علیه‌السلام) گفت: امسال اربعین حسینی در سراسر کشور با راهپیمایی‌ها بسیار باشکوه برگزار شد و در کربلا نیز این مراسم با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر از ایران اسلامی و خود کشور عراق و سایر کشورها برگزار گردید.

وی با بیان این که این اجتماع بزرگترین اجتماع در عالم بشریت است گفت: این اجتماع عظیم حاوی پیام برای دوستان و دشمنان بود.

وی افزود: این راهپیمایی پشت دشمنان را لرزاند و به آنان فهماند که اگر مسلمانان در خصوص موردی احساس خطر کردند و علما و مراجع و رهبرانشان دستوری بدهند با این اخلاص، ایثار و فداکاری با جمعیتی عظیم همه دشمنان، داعش و حتی تربیت‌کنندگان داعش را هم نابود کرده و از بین می‌برند.

امام جمعه طبس گفت: برای اینکه موج راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که در دنیا ایجاد شده بود را زیر سوال ببرند و اذهان مردم را منحرف کنند، حادثه گروگانگیری در سیدنی را به گردن ایران و شیعه انداختند.

وی اضافه کرد: شاید عامل این اتفاق، یک ایرانی بوده اما ایرانی که فراری و مجرم بوده و وقتی وزارت خارجه ایران خواست که مجرم را برگردانند، گفتند در قانون کشور ما قانونی برای برگرداندن مجرم نداریم.

وی دنبال کرد: این مشخص است که برنامه‌ریزی آن ها بود که میخواستند علیه ایران، اسلام و شیعه از وجود این آدم فاسد استفاده کنند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای در جریان است و تیم مذاکره کننده مورد حمایت مقام معظم رهبری و مردم هستند و تا به حال نشان دادند که روی منافع و مصالح ایران با آمریکا و دیگران معامله نمی‌کنند و ان شاءالله این را ادامه دهند و تسلیم آمریکا و دیگران نشوند و منافع ایران و خط قرمز‌ها را همیشه مدنظر قرار دهند.

مهاجریان مقدم امام جمعه طبس گفت: بیست و هشت صفر مانند هر سال زیارت از راه دور پیامبر در سراسر کشور برگزار خواهد شد در طبس نیز در مسجد جامع برگزار می‌شود و ان‌شاءالله خواهران و برادران شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور طی هفته آینده به مرکز استان بیان داشت: دولت‌ها همیشه مورد حمایت رهبری بودنده و هستند و مورد تکریم و احترام مردم هم باید قرار بگیرند مخصوصا با توجه به شرایط منطقه‌ای و مذاکرات هسته‌ای، که هر چه از مسئولین بلند پایه بیشتر احترام و تقدیر شود در آنجا هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: بنده، دکتر عبدالله‌زاده نماینده مردم در مجلس، مهندس هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و شورای اسلامی شهر طبس به صورت کتبی از آقای رییس‌جمهور دعوت کردیم تا به طبس سفر داشته باشند.

وی افزود: آنچه در طبس لازم است، پروژه‌ها و نیاز‌هایی که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد به صورت مکتوب به رییس جمهور منتقل شده است که به لطف خدا مورد عنایت قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است پیش از شروع خطبه‌های نماز جمعه مهندس اقبالی مدیر کل راه آهن شرق به مناسبت هفته حمل و نقل گزارشی را در این خصوص ارائه داد.

همچنین بین دو نماز مهندس هاشمی فرماندار ویژه طبس در جمع نمازگزاران به تشریح برنامه سفر هیات دولت به خراسان جنوبی پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =