برگزاری مراسم سخنرانی و مرثیه‌سرایی به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در طبس

همزمان با فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اعظم(صل‌الله‌علیه‌وآله) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)، مراسم سخنرانی و مرثیه سرایی در آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(علیه‌السلام) طبس برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، در مراسم سخنرانی و مرثیه‌سرایی که در شب و شامگاه رحلت حضرت ختمی مرتبت(صل‌الله‌علیه‌وآله) و کریم اهل بیت(علیه‌السلام) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء انجام شد، حجت‌الاسلام حسینی امام جماعت حرم مطهر رضوی ضمن استناد به حدیثی از حضرت رسول اکرم(صل‌الله‌علیه‌وآله) «نیست بنده‌ای که به اوقات نماز اهتمام داشته باشد، مگر اینکه من برایش راحتی نزد مرگ، برطرف شدن غصه ها و اندوه‌ها و رستگاری از آتش را ضمانت می کنم.» اظهار داشت: طریقه صحیح خواندن نماز شیعه در واقع همان سنت پیغمبر(صل‌الله‌علیه‌وآله) است.

وی نشانه‌های واقعی شیعه از منظر امام جعفر صادق(علیه‌السلام) را تسلیم امر معصومین، خضوع در برابر گفتار آنان، عفو و گذشت و ایستادگی در برابر ظلم اعلام و مطالبی را در خصوص اسوه بودن زندگانی اهل بیت(علیه‌السلام) و صفات شیعیان در روایات اسلامی مطرح و خاطر نشان کرد امام علی(علیه‌السلام) فرمودند: شیعیان ما را با دو خصلت اهمیت به نماز اول وقت و چگونگی رفتار و برخورد با برادران دینی امتحان کنید.

در ادامه حجت‌الاسلام حسینی با بیان توصیه‌هایی در مورد انجام واجبات دینی از قبیل خمس، زکات، انفاق و همچنین رعایت عفت و پاکدامنی زنان، غیرت مردان، اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی و الگو بودن شیعه برای همه مسلمانان جهان حاضرین را به فیض رساند.

مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی توسط ابراهیمی مداح اهل بیت(علیه‌السلام) و عضو مجمع الذاکرین آستان مبارک همراه با مراسم سینه زنی عزاداران پایان بخش برنامه بود.

شایان ذکر است در سالروز رحلت پیامبر اعظم(صل‌الله‌علیه‌وآله) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)، مراسم عزادارای همراه با نوحه خوانی و مرثیه سرایی باقری مداح اهل بیت(علیه‌السلام) پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر انجام شد.
منبع: روابط عمومی آستان امام‌زاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(علیه‌السلام)

2 دیدگاه دربارهٔ «برگزاری مراسم سخنرانی و مرثیه‌سرایی به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در طبس;

  1. باسلام و عرض تسلیت ایام وفات پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی و همچنین شهادت امام رضا علیه السلام
    خدمت مسئولین یک سوال دارم :
    لطفا بفرمایید چرا در ولادت ها وشهادت ها از حرم آقا حسین ابن موسی الکاظم از شبکه سراسری پخش نمی شود در صورتی که مرتب از شیراز پخش می شود مگر امامزاده طبس مثل شاهچراغ شیراز برادر امام رضا نیست .

    1. چون شاهچراغ درمرکزاستان فارس وجودداردامااین شهردرگوشه کویری که مردمانش باهم متحدنیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هشت =