مراسم آغاز دهه فجر در آستان امام‌زاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار می‌شود

در جلسه برنامه ریزی مراسم روز ۱۲ بهمن ماه مصادف با اولین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی مقرر شد که برنامه‌های این دهه با مراسم نمادین ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در آستان امام‌زاده حسین بن موسی الکاظم(ع) آغاز گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، جلسه برنامه ریزی مراسم روز ۱۲ بهمن ماه مصادف با اولین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولین ادارات و نهادها در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار گردید.

فیاضی مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در این جلسه گفت: انقلاب اسلامی به برکت رهبری‌های داهیانه بنیانگذار انقلاب اسلامی، خلف بزرگوارشان مقام معظم رهبری و خون مطهر شهدا امروز ریشه جهانی پیدا کرده و روز به روز پرچم بیداری اسلامی در سطح دنیا گسترده تر می شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی و برگزاری باشکوه مراسم در راستای آگاهی بخشی لازم به مردم بویژه نسل جوان و نوجوان گام‌های موثری برداشته و دین خود را به نحو احسن ادا نماییم.

در ادامه فروزان معاون فرهنگی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) یکی از وظایف ذاتی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به عنوان قطب فرهنگی منطقه را نکوداشت مناسبت‌های مذهبی ملی در طول سال دانست و به تشریح برنامه های پیش بینی شده پرداخت.

وی اظهار امیدواری کرد با تشریک مساعی و برنامه‌ریزی خوب و منسجم مراسم نمادین سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی با شکوه هر چه بیشتر برگزار گردد.

اخوان‌صفار معاون فرمانداری ویژه طبس نیز از برنامه‌ریزی و تلاش‌های مسئول ستاد دهه مبارکه فجر و آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) در پیش‌بینی برنامه‌های متنوع تقدیر و اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند «ما انقلاب را به تمام جهان صادر خواهیم کرد» که امروز شاهدیم به برکت انقلاب اسلامی روز به روز موج بیداری در سطح جهان گسترده تر می شود و این رسالت بر دوش ماست که آثار و برکات انقلاب را به عموم مردم بویژه نسل جدید منتقل کنیم.

سپس حجت الاسلام آزاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئول ستاد دهه مبارکه فجر شهرستان به بیان اجمالی جلسات برگزار شده و کمیته های مربوطه ستاد پرداخته و خاطرنشان کرد: خوشبختانه انسجام، همدلی، وحدت و هماهنگی در برنامه‌های دهه فجر شهرستان طبس سرآمد استان می‌باشد و ان‌شاء‌الله با اخلاص و فداکاری دست اندرکاران در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی اقدام موثری برداریم.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات پرداخته و مقرر شد با تمهید مقدمات فراخوان مردم ولایتمدار بالاخص خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مسئولین به اتفاق جمعی از پرسنل، بسیجیان، نوجوانان و جوانان، مراسم نمادین ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) از ساعت ۹:۳۰ صبح در محل گلزار مطهر شهدای آستان مبارک با انجام فعالیت‌هایی مشتمل بر تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع)، گلباران تمثال حضرت امام(ره) توسط مسئولین، اجرای سرود توسط نونهالان دبستان شکوفه های رضوی، همسرایی گروه سرود آستان مبارک، پخش قسمتی از بیانات حضرت امام(ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، عرض تبریک و خیر مقدم توسط مدیر عامل موسسه آستان امام‌زاده، سخنرانی، برنامه اختتامیه مراسم توسط ستاد دهه مبارکه فجر و بازدید از نمایشگاه انقلاب اسلامی از منظر نونهالان مهدالرضا و دبستان شکوفه های رضوی برگزار گردد.

ضمنا نونهالان قرآنی مهدالرضا و پیش دبستانی آستان مبارک با در دست داشتن پرچم های جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی و ۲۲ کبوتر آزادی در ورودی باب الشهدا حضور خواهند داشت و تمثال حضرت امام(ره) را گلباران خواهند کرد.

/۱۰۲/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 14 =