برگزیدگان اولین جشنواره عکس کویر و زندگی،در طبس معرفی و تجلیل شدند/ تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره در طبس

در آئین اختتامیه، که در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان طبس، برگزار شد، برگزیدگان اولین جشنواره سراسری عکس «کویر و زندگی» معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، در مراسم اختتامیه اولین جشنواره سراسری عکس کویر و زندگی که با حضور مسئولین شهرستان طبس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، با اهدای جایزه نقدی، لوح تقدیر وتندیس جشنواره از شش نفر برگزیده این جشنواره تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

بنا به رأی هیئت داوران جشنواره، مهدی عقیقی از خراسان رضوی (قوچان)، مهدی سعادت از آذربایجان غربی (ارومیه) و محمد علی شکوهی منفرد از تهران به ترتیب رتبه های اول، دوم و سوم جشنواره سراسری عکس کویر و زندگی را کسب نمودند.

همچنین آثار امیر حسین کمالی از اصفهان، مهدی پورنصر از تبریز و مهدی کریمی سودرجانی از اصفهان، شایسته تقدیر شناخته شدند.

شایان ذکر است ۲ هزار و ۲۳۰ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره سراسری عکس کویر و زندگی واصل شد که ۵۷ اثر به مرحله نهایی راه یافت و شش اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی گردید.

گفتنی است در این جشنواره تعداد ۳۰۲نفر از ۲۷ استان کشور شرکت کرده بودند و داوری این جشنواره را آقایان علی قلمسیاه، سعید محمودی ازناوه و ابراهیم صافی بر عهده داشتند.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: استان ما شاید صاحب جنگل، دریا و کوه های سرسبز نباشد اما از مواهب الهی بی بهره نیست و در این استان کویری وجود دارد که بخشنده است.

وی ادامه داد: این کویر پهنه وسیع خداوندی است که ساخته دست بشری نتوانسته آن را محدود کند.

محبی گفت: وجود کویر در استان باعث شده است که ما بتوانیم آثاری را در حیطه عکاسی و فیلم سازی خلق کنیم و شاهد حضور هنرمندان، گردشگران و افراد مختلفی در استان باشیم و به همین خاطر اولین جشنواره عکس کویر و زندگی را در استان خراسان جنوبی به میزبانی شهر طبس شروع کردیم و شروعی بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: آنطور که داوران و کسانی که با این جشنواره ارتباط تنگاتنگی داشتند برای من عنوان کردند، عکس های بسیار زیبایی به جشنواره ارسال شده که نشانگر این است که هنرمندان عزیز توانسته اند از این موهبت الهی حداکثر بهره برداری و ظرفیت را داشته باشند.

مدیر کل ارشاد اسلامی تاکید کرد: زمانی یک عکاس میتواند عکس خوبی را خلق کند که اولا سوژه یا موضوع مناسبی را انتخاب کرده باشد و ثانیا حتما قلب و روح عکاس با آن موضوع گره خورده باشد تا بتواند اثر خوبی را خلق کند.

وی گفت: ما با این جشنواره میخواهیم عنوان کنیم که زندگی در کویر جاری و ساری است و به عنوان یک انسان باید این موهبت الهی را قدردان باشیم و با دست ساخته های بشری به آن آسیب نرسانیم و آن را حفظ نماییم.

محبی در پایان گفت: امیدوارم این اولین اقدام ما نباشد و با انگیزه ای که از حضور هنرمندان گرفتیم بتوانیم سال های آینده هم ادامه دهیم و دبیرخانه دائمی جشنواره را در شهرستان طبس داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =