بفرمایید مهر کربلا/ از مهر کربلا تا آرزوی زیارت امام حسین(ع)

در این گزارش میخواهیم با کسی آشنا شویم که شغلش خدمات برق اتومبیل و باتری‌سازی است، کسی که می‌گوید: هر ماشینی احتیاج به باتری دارد انسان هم احتیاج به قلب پاک برای نزدیک شدن به خدا دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، همانطور که هر ماشینی احتیاج به باتری دارد انسان هم احتیاج به قلب پاک برای نزدیک شدن به خدا دارد شرکت در نماز جمعه توفیقی‌ست که نصیب هرکسی نمی‌شود، عده‌ای راه دور را بهانه می‌کنند و برخی مشغله‌های فکری و کاری خود را که توفیق از آنان صلب شده و متأسفانه اندکی هم هستند که…

در میان شرکت کنندگان صفوف به هم پیوسته نماز انسان ساز و آگاهی بخش جمعه بسیارند افرادی که حضورشان مستمر است و به قولی هفته‌ای را هم میان نمی‌دهند.

اما در این میان فقط یک نفر است که وقتی نمازگزار وارد مسجد جامع کبیر طبس می‌شود او مشغول توزیع مهر کربلا تعارفش می‌کند….

بارها او را دیده‌ام و جالب اینکه به گفته خودش یکی دو ساعت مانده به شروع خطبه‌های نماز به مسجد می‌رود و مهرها‌ی کربلا را یک جا سر جمع می‌نماید.

مشغول توزیع مهر کربلا بود که کنارش نشستم و گفتگویی کوتاه با او داشتم.

او این طور خود را معرفی می‌کند: محمدرضا سلمانیان‌طبسی هستم متولد ۱۳۵۲ صادره از مشهد.

آقای سلمانیان می‌گوید: از حدود ۱۶ سال پیش که به طبس آمده در نماز جمعه شرکت می‌کند.

حدود ۱۶ سال از وقتی که به طبس آمدیم.

از کار جالبی که انجام می‌دهد پرسیدم! او می‌گوید: مهر کربلا توزیع می‌کنم، هفته‌ای یک بار مهرها را جمع‌آوری می‌کنم، به این صورت که در تابستان در آفتاب و در زمستان روی بخاری مهرها را قرار می‌دهم تا سفید و تمیز شود.

آقای سلمانیان که برخی او را به چهره بربری‌اش می‌شناسند در توضیح این کارش می‌گوید: به خاطر مردم، وقتی می‌آیند دیگر دنبال مهر سفید و تمیز نگردند چون به خاطر عرق پیشانی مهرها سیاه می‌شود و مهر با حرارت آفتاب و بخاری سفید و تمیز می‌شود و چه زیباتر که آن مهر، مهر کربلا باشد، مهر را تمیز و بین نمازگزاران توزیع می‌کنم.

لبخندی می‌زند و می‌گوید برایم فرقی ندارد ولی چون مهر کربلا کمتر از سایر مهرهاست سفارشی‌ها مثل شمای خبرنگاران را تحویل می‌گیرم و مهرهای خوشکل‌تر به آن‌ها می‌دهم.

از او پرسیدم حالا شما که اینقدر دنبال مهرهای کربلا هستید آیا تا حالا کربلا رفتید؟ کمی صورتش در هم کشیده می‌شود و با نگاهی که حاکی از درخواستی عمیق در وجودش است می‌گوید: خیر نرفتم، ان‌شاءالله خداوند قسمت کند می‌روم…

او می‌گوید وقتی مهرها را آماده می‌کند دعا زیاد می‌کنم اما بیشترین دعایم همین است که خدا قسمت همه کند به کربلا بروند برای زیارت امام حسین علیه‌السلام!

از شغلش سوال کردم، گفت: باتری‌سازی، خدمات برق اتومبیل و بلافاصله در ادامه می‌گوید: همانطور که هر ماشینی احتیاج به باتری دارد انسان هم احتیاج به قلب پاک برای نزدیک شدن به خدا دارد، باید با خدا باشیم و اخلاص داشته باشیم و در ماه رمضان قرآن بخوانیم و دعا کنیم.

گفتگو: وحید الهی

2 دیدگاه دربارهٔ «بفرمایید مهر کربلا/ از مهر کربلا تا آرزوی زیارت امام حسین(ع);

  1. خیلی اقاست ماارو هم مثل شما تحویل میگرهخداوند در پناه خود حفظش نمایو امثال او را ان شاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =