خانه‌داری خانم‌ها حکم جهاد دارد/از عوامل عمده طلاق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای

سید احمد خاتمی گفت: خانه‌داری و شوهرداری خانم‌ها حکم جهاد و حج دارد، پس آرامش خانه است و این آرامش با یک زندگی معقول و انسانی به دست می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت ریسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران امروز در هیات فاطمی به عناصر قرآنی در خانواده اشاره کرد و گفت: از خواهران بسیجی انتظار میرود عناصر قرآنی را در زندگی خود داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: این عناصر شامل آرامش، محبت،حاکمیت دین و بصیرت است و در محیط خانه باید احترام، گذشت و همکاری متقابل باشد.

وی گفت: اگر خانمی در بیرون از خانه شاغل نباشد نباید احساس کمبود کند و اگر چنین باشد این نقطه ضعف است، گاهی برخی خانم ها که با مدرک بالا دارند و خانه دار هستند طوری میگویند حیف که انگار جوانمرگ شدند.

سید احمد خاتمی اضافه کرد: خانه داری و شوهر داری خانم ها حکم جهاد و حج دارد، پس آرامش خانه است و این آرامش با یک زندگی معقول و انسانی به دست می‌آید.

عضو هیئت ریسه مجلس خبرگان به ابراز محبت همسران اشاره کرد و گفت: ابراز محبت یعنی نهایت احترام متقابل زن و شوهر نه محبت از جنس خادم و خدمتکار بلکه به عنوان شریک زندگی باشد، اسلام محیط خانه را محیط محبت می‌بیند.

خاتمی در خصوص حاکمیت دین در خانواده گفت: به فکر دین خانواده باشید مواظب باشید حیا، اخلاق و عفاف با محیط خانه خداحافظی نکند، هم زن و هم شوهر وظیفه دارند خانه را محیط دین نگه دارند و امر به معروف و نهی از منکر در خانه ها باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خانه باید با آیین‌نامه قرآنی اداره شود ولی متاسفانه آموزش داده نمیشود و برداشت این است که مجنونی به لیلی میرسد اما در زندگی و حال که ازدواج کردند وظیفه قانونی و اخلاقی چیست و در دعواها چه باید کرد آموزش داده نمیشود.

وی با ابراز نگرانی از پدیده طلاق گفت: در عموم جوامع طلاق یک پدیده خطرناکی است و باعث شرمندگی است که در ایران از هر ۵ ازدواج یک طلاق دارد که متاسفانه در خانواده های متدینین هم آیین نامه دینی حکومت نمیکند چون آموزش نمیبینند.

وی گفت: سه کتاب در این مورد معرفی میکنم کتاب ازدواج در اسلام نوشته مرحوم آیت الله مشکینی، کتاب تحکیم خانواده نوشته آیت الله ری شهری، کتاب بهشت خانواده ها در دو جلد که توسط مرحوم آیت الله مرتضوی نوشته شده است.

وی با اشاره به تهدیدات ماهواره بیان کرد: دشمن در ماهواره ها خانواده را هدف قرار داده، میخواهند سبک زندگی خانوادگی غربی شود و غربی شدن خانواده ها منجر به فروپاشی آنهاست.

خاتمی افزود: یکی از عوامل عمده طلاق فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای است که رخی از این شبکه ها با پول وهابیت اداره میشوند، مواظب باشید این نهاد مقدس را محکم کنید که با استحکام آن جامعه دینی میشود.

خاتمی با تاکید بر عنصر بصیرت گفت: بصیرت یعنی راه را پیدا کردن و هدف را درست انتخاب کردن، دشمن و اهدافش را شناختن، اگر این عنصر باشد خانواده کربلایی میشود.

 

15 دیدگاه دربارهٔ «خانه‌داری خانم‌ها حکم جهاد دارد/از عوامل عمده طلاق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای;

    1. کمال حقیقی تو لوده گری نیست اقا کامی
      بانوان این شهر خیلی هم شریف هستند شما به فکر خانواده خودت باش تا با توبه بسوی کمال حقیقی برگردند!
      در جواب اون نااهل دیگه هم این بیت شعر بسه برات که شاعر گفته:
      عیب کسان منگر و احسان خویش
      دیده فرو بر به گریبان خویش
      اینکه میگی به سمت عفت و پاکدامنی برگردند یعنی الان پاکدامن نیستند؟؟؟؟؟؟ به چه حقی این حرفو میزنی اصلا کی هستی خودت

  1. زن و شوهر باید عیب همدیگه رو بپوشونن طوری که هیچکس متوجه کمبود اونا نشن
    متاسفانه الان چشم و هم چشمی و الگوگیری از ماهواره زندگی جوونا و حتی بزرگترا رو درگیر کرده ولله غربی ها به فکر من و شما نیستن اونا فقط میخوان اسلامو بگیرن

  2. کسی رو میشناسم از اشنایان که خانومش لیسانسه و شوهرش دیپلم با اینکه همون اول میدونستن شوهرش دیپلمه اما الان بعد تقریبا ده سال زندگی هی یاداوری میکنه من لیسانس دارم سوادم از تو بالاتره
    یه روز در میون دنبال کاره و شوهر بدبختش مونده با این زن که جلو همه تحصیلات کمترشو به رخ میکشه چه کنه
    اگه خانومای محترمه قراره اینطوری باشین خواهشا همون اول جواب ندین من که والا میترسم ازدواج کنم که هی سرکوفت بشنوم

  3. امید که این بیانات ارزشمند درس عبرتی برای خانم های شهرمان شود تا آنان بجای آنکه در گرداب گناه غوطه ور شوند به سمت عفت و پاکدامنی برگردند قبل از آنکه دیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پنج =