جشن کبوترانه در طبس برگزار شد

در ایام نورانی دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) ویژه برنامه «جشن کبوترانه» در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ طبس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از شبستان،این جشن با هدف ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی اعضای کودک و نوجوان با سیره عملی زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) برگزار شد.

ذکر صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) در آغاز این جشن، کبوتر دلِ کودکان را بر فراز آبی آسمان حرم امام رضا (علیه السلام) به پرواز در آورد و فضای کانون شماره ۲ طبس را معطر کرد.

در ادامه احادیثی از امام رضا (علیه السلام) بیان شد و داستان «ریان» در قالب یک بنر تصویری که به طول هشت مترنوشته شده بود، توسط اعضا و مربیان روایت شد.

در ادامه برنامه‌هایی از قبیل اجرای نمایش عروسکی «فرشته ای از آسمان» و سرود «گنبد زرد رضا»، اهدای کارت با محتوای احادیث رضوی از مجموعه «سخن عشق » به مرحله اجرا درآمد.

همچنین اعضا در کارگاه هنری به ساخت نمادهایی از حرم امام رضا (علیه السلام) با استفاده از گل سفال پرداختند و از اعضا با بسته‌های مبارک اهدایی آستان مبارک امامزاده حسین ابن موسی الکاظم (علیه السلام) پذیرایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سیزده =