برگزاری نشست هم‌اندیشی برگزاری اولین کنگره ملی امامزادگان در طبس

نشست هم اندیشی اولین کنگره ملی امامزادگان با محوریت امامزاده حسین بن موسی الکاظم (علیه‌السلام) در سالن همایش‌های میقات الرضا طبس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، در این نشست که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، ریاست اداره ترویج فرهنگ وقف و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف کشور روسای اوقاف شهرستان‌ها، هیئت امنای امامزادگان و فعالان فرهنگی استان برگزار شد حجت الاسلام گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی طی سخنانی قدر‌شناسی و حفظ دین را در گرو قدم نهادن در راه اولیا دانست و افزود: این مراسم در راستای رسیدن به این هدف و قدردانی و قدر‌شناسی نسبت به ذریه پاک و مطهر امامان عظیم‌الشأن (علیه‌السلام) است.

گرایلی گفت: این امامزادگان همگی در راه حق و نبرد علیه باطل و در راه جهاد برای خدا به این سرزمین‌ها رسیده‌اند و وظیفه ماست که به رسم ادب و قدر‌شناسی راه و منش آنان را زنده نگاه داریم.

در ادامه این مراسم سپهریان، مدیرعامل موسسه فرهنگی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (علیه‌السلام) نیز طی سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: این سخن امام و پیشوای ماست که بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی همچنین با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) گفت: بنا به گفته امام راحل مردم باید در حریم امامزادگان در امنیت کامل زندگی کنند.

سپهریان تاکید کرد: نباید بگذاریم بقاع متبرک امامزادگان مسکوت بماند.

وی در ادامه افزود: تاکنون تعداد ۱۶۰ مقاله به دبیرخانهٔ کنگره رسیده است و مهلت ارسال مقالات به علت استقبال مردم، تا ۱۵ شهریور تمدید شده است.

گفتنی است، این کنگره ملی، سیزدهم و چهاردهم مهرماه در طبس برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =