حال و هوای عشق‌آباد طبس با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» عطرآگین شد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، حال و هوای شهر عشق آباد طبس با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» عطرآگین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، کاروان خدام رضوی «زیر سایه خورشید» در دوم شهریورماه با ورود به شهر عشق آباد ابتدا با حضور گرم امام جمعه، روحانیت و اعضای ستاد نماز جمعه در دفتر امام جمعه مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار حضرت حجت الاسلام و المسلمین مظاهری امام جمعه عشق آباد ضمن ابراز خرسندی از خادمان حریم رضوی اظهار داشت: این مجموعه امروز توفیق پیدا کرده است تا از رایحه و عطر حرم رضوی برخوردار شود.

ایشان حضور خادمان حریم رضوی را یادآور عظمت، محبت و کرامت حرم رضوی عنوان کرد و گفت عالمان دینی چراغ راه هدایت جامعه اسلامی هستند.

در ادامه برنامه‌های پیش‌بینی شده خادمین امام رضا(ع) پرچم رضوی در میدان امام رضا(ع) را برافراشته و سپس با قاریان، مداحان و موذنین در موسسه منهاج، خانواده های معظم شهیدان غلامی، صولتی و اسماعیلی، نظری جانباز گرانقدر و سرافراز اسلام دیدار و خواص‌فر از خادمین رضوی با صوت دلنشین حاضرین را به فیض رساند.

حجت الاسلام علیزاده مبلغ کاروان در جمع خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران گفت: همه ما مدیون شهدا و خانواده ایثارگر آن‌ها هستیم که با جانفشانی و شهادت طلبی خود در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند ذره ای از خاک کشور در دست بیگانگان و دشمنان بیفتد.

بازدید از کارخانه باریت و دیدار با کارکنان و کارگران و اقامه نماز ظهر و عصر در محل کارخانه از دیگر برنامه‌ها بود.

مبلغ کاروان رضوی در جمع کارگران معدن باریت اظهار داشت: نفس کار ارزشمند است و روزی تضمین شده است ولی باید تلاش و کوشش نموده و در کنار آن توجه به قرآن و توسل به ائمه(ع) را فراموش نکنیم. ان شاالله بازوان شما قوی، سالم و تندرست و سایه تان بر سر خانواده مستدام باشد. سپس خواص‌فر مداح کاروان با مدیحه سرایی دل های همه را با اشک شوق روانه حرم امام رضا(ع) کرد.

غبارروبی مزار مطهر شهدا، استقبال مردم ولایی عشق‌آباد و طی طریق مسیر دو کیلومتری شهر عشق‌آباد تا مزار شهدای گمنام و مجتمع فرهنگی رفاهی و نمازخانه میان راهی امام رضا(ع) به صورت پیاده‌روی همراه با حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع)، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، مراسم جشن و سرور، قرائت عهدنامه توسط امیری‌نیا از خادمین رضوی و بدرقه کاروان زیر سایه خورشید پایان بخش برنامه ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پانزده =