مودت اهل بیت، موهبتی الهى براى ایرانیان است/ لزوم کار علمى و فرهنگى در رابطه با امام‌زادگان

برگزیدگان و رتبه‌هاى بر‌تر کنگره ملى امامزادگان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانى طبس از اهداف خود براى شرکت در کنگره و ارائه مقاله سخن گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى طبس، سجاد حبیبى رتبه اول برگزیده کنگره ملى امامزادگان و دانشجوى مقطع دکتراى تفسیر تطبیقى از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم، اظهار داشت: مودت اهل بیت براى ایرانیان یک موهبت است و این یک نعمت الهى است.

وى با اشاره به حدیث ثقلین، از دوستى اهل بیت و کمال و سعادت دنیا و آخرت به عنوان دو مقوله جدا نشدنى یاد کرد و افزود: طبق آیات و روایات محبت به اهل بیت باید در رفتار، کردار و گفتار محبان آن بزرگواران دیده شود، حال به هرشکلى، که کارهاى علمى، برگزارى و شرکت در این کنگره‌ها و همایش‌ها نیز از مظاهر ابراز محبت می‌تواند باشد.

میثم کهن‌ترابى، رتبه دوم از برگزیدگان کنگره و عضو هیئت علمى دانشگاه بزرگمهر قائن نیز در گفتگویى کوتاه، هدف از شرکت در این کنگره را معرفى بیشتر امام‌زادگان به عنوان کسانى که بار علمى و عملى اسلام را در ایران به دوش کشیدند دانست و افزود: کارهاى زیادى برای شناساندن امام‌زادگان انجام نمی‌شود و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

DSC_0068

کهن‌ترابى با اشاره به فهالیت‌هاى علمى شاخص کشورهاى دیگر براى مفاخرشان گفت: جاى کار بسیارى وجود دارد، به ویژه امامزاده حسین بن موسى الکاظم(ع) که فرزند بلافصل امام معصوم(ع) بوده‌اند.

وى با اشاره به همزمانى چاپ کتاب مقالات با برگزارى آیین اختتامیه، این سرعت عمل را بسیار عالى ارزیابى کرد و خروجى کنگره را مثبت دانست.

بهجت هوشیار‌مقدم، دانشجوى رشته علم اصلاعات و دانش‌شناسى از دانشگاه پیام نور مشهد و جزء برگزیدگان کنگره ملى امامزادگان نیز گفت: برگزارى این مراسم، سبب وسعت دید و نگرش انسان نسبت به بزرگان دین می‌شود که از این لحاظ یک امر واجب تلقى می‌شود.

زهرا سالارى‌منش از شهرستان امیرآباد استان کرمان و از برگزیدگان این کنگره، هدف خود را از شرکت در این همایش برطرف ساختن شبهات خود در زمینه زیارت امامزادگان، اجر و ثواب این کار، جایگاه امام‌زادگان و اثرات احترام به سادات، عنوان کرد و افزود: در نظر داشتم براى شبهاتم پاسخى علمى بیابم.

DSC_0077

محمدمهدى جندقیان از استان اصفهان نیز گفت: در خصوص معرفى شخصیت حضرت حسین بن موسى الکاظم (ع) حق مطلب به خوبى ادا نشده است، لذا یک بحث روایى کامل درباره شخصیت ایشان انجام دادم تا بتوانم چهره‌اى روشن‌تر از ایشان را نشان بدهم.

هاجر جهاندیده از آذربایجان غربى و نفر پنجم در کنگره ملى امامزادگان نیز گفت: در ۱۰۳ منبع معتبر تاریخى و روایى ازحسین بن موسى الکاظم (ع) نامبرده شده که از تمام منابع در مقاله استفاده کرده‌ام.

شایان ذکر است، تشکر از برگزارى منظم و عالى کنگره ملى امامزادگان، در ارائه مثبت و به موقع کتاب مقالات این کنگره، خدمات‌رسانى عالى و ابراز قدردانى از میهمان‌نوازى مسئولان برگزار کننده، از صحبت‌هاى مشترک تمامى برگزیدگان و نفرات بر‌تر کنگره ملى امامزادگان در طبس بود.

یکى از مسائلى که به گفتهٔ برگزیدگان تا حدودى در برگزارى صددرصد مطلوب کنگره خلل وارد کرد، عملکرد ضعیف در اطلاع‌رسانى زمان تمدید کنگره بود که به تبع آن حضور تعدادى از برگزیدگان را مشکل ساخت و دیگرى، کم لطفى کوچکى به حضور بانوان میهمان در این کنگره، به گفته برخى از شرکت‌کنندگان خانم که ان‌شاءالله با عنایت مسئولین امر در برنامه‌هاى آتى رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =