اطعام ۶۵۰ نفر از خانواده‌های نیازمند و ایتام در ماه مبارک رمضان

مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس گفت: ۶۵۰ نفر از خانواده های نیازمند و ایتام همزمان با شب ۲۱ ماه مبارک به ارزش ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اطعام شده اند و ۶ راس گوسفند بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، سیدحسن ارغوانی اظهار داشت: کمک‌رسانی به افراد تحت پوشش نیازمند یکی از اصلی‌ترین اهداف مؤسسه خیریه حضرت عباس(ع) است و به همین دلیل به یاری و کمک‌رسانی خیران توانسته‌ایم قسمتی از مشکلات جامعه هدف را مرتفع کنیم.

ارغوانی ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون این موسسه خیریه از کمک های خیرین بهرمند شده است و ۶۵۰ نفر از خانواده های نیازمند و ایتام همزمان با شب ۲۱ ماه مبارک به ارزش ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اطعام شده اند.

وی بیان داشت: همچنین در این ایام تعداد ۶ راس گوسفند به ارزش ۲۲ میلیون ریال توسط خیرین به این موسسه خیریه اهدا و بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس افزود: همشهریان با دریافت صندوق صدقات، تحویل خوراکی، گوشت قربانی، نذری و عقیقه، افطاری، فطریه و زکات، لباس، لوازم منزل و بازید از سایت www.TabasACI.ir می‌توانند به خانواده‌های نیازمند و ایتام کمک کنند و این موسسه خیریه آماده دریافت هدایای خیران است.

وی گفت: اگر بخواهیم کشور از آسیب محفوظ بماند و بیمه شود باید در مسیر کمک کردن به محرومان، معلولان و افراد آسیب دیده قدم برداریم.

وی با اشاره به فرمایشات مرجع تقلید آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: هر اقدام خیری در صندوق پس انداز الهی باقی می‌ماند لذا مردم باید نخست مشکلات همنوعان خود را حل کنند و سپس به انجام فرایض دینی بپردازند چنانکه امام صادق (ع) برآورده شدن حاجت مومنان و رفع مشکلات آنان را مهم‌تر از انجام عمل حج می‌داند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس گفت: موسسات خیریه و بهزیستی باید کاری کنند که تعداد افراد بی‌سرپرست در جامعه کاهش یابد، طلاق صورت نگیرد و معلول جسمی و ذهنی در جامعه نباشد که در واقع پیشگیری از آسیب‌ها است.

ارغوانی یادآوری کرد: باید مشکلات افرادی که نیازمند خدمات موسسات خیریه و بهزیستی هستند حل کنیم و حمایت کنیم که به جامعه بازگردند و عضو فعال جامعه شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت به تنهایی قادر نیست فرصت‌های اجتماعی برابر ایجاد کند، تصریح کرد: باید مردم نیز در کنار دولت در راه خیر قدم بردارند؛ چراکه وقتی افراد جامعه به سمت خیر جمعی بروند اثرش را در بهتر زندگی کردن خود و فرزندانش می‌بینند و خیر جمعی باعث می‌شود که جامعه از آسیب‌های متعدد دور شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + ده =