ثبت ملی روستای نایبند فرصتی برای رونق گردشگری منطقه است

نماینده مردم طبس‎،فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس ثبت ملی روستای نایبند را فرصتی برای قرارگرفتن این روستا در لیست اماکن گردشگری خواند وگفت: افزایش اعتبارات و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور رونق گردشگری منطقه حیاتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به ثبت ملی فضای فرهنگی روستای نایبند در خراسان جنوبی، گفت: خوشبختانه به تازگی روستای نایبند به ثبت ملی، قنات بلدیه فردوس و کویر نهبندان از خراسان جنوبی نیز به ثبت جهانی رسیده‌اند که باید اضافه شدن این فضاهای تاریخی به لیست یونسکو و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به فال نیک گرفت چراکه این اتفاق راه را برای پیشرفت منطقه، جذب گردشگر و درآمدزایی آن فراهم می‌کند.

نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روستای نایبند بسیار محروم است و هنوز برخی از مناطق آن برق و آب آشامیدنی ندارند، افزود: با توجه به خاص بودن منطقه اما هنوز برای رونق گردشگری آن کار خاصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به گردشگری این منطقه و ایجاد زیرساخت‌های لازم، افزود: به دنبال این ثبت ملی، روستای نایبند می‌تواند در لیست تورها و آژانس‌های گردشگری قرار بگیرد تا مردم با روستا آشنا شده و به دیدن آن تمایل پیدا کنند لذا توقع معرفی و افزایش امکانات برای جذب گردشگر در روستای تایبند توسط مسئولان استان، شهرستان و کشوری وجود دارد.

امیرحسنخانی با بیان اینکه حضور گردشگران در منطقه خاص نایبند، بهبود وضعیت شغلی و درآمدی را برای مردم منطقه به دنبال دارد، گفت: استفاده از خانه‌های پلکانی به‌عنوان اقامتگاه می‌تواند برای مسافران بسیار جذاب باشد که فروش صنایع‌دستی و غذاهای محلی را نیز سبب خواهد شد اما تحقق این مهم نیازمند تبلیغ و آشنایی مردم شهرهای مختلف نسبت به وجود چنین روستایی در استان خراسان جنوبی است.

وی با قدردانی از همت میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی جهت ثبت ملی روستای نایبند، گفت: افزایش اعتبارات، دعوت و سوق دادن بخش خصوصی به این منطقه برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور رونق گردشگری حیاتی است.

این نماینده با بیان اینکه روستای نایبند نیز می‌تواند مانند روستای ماسوله به‌ عنوان یک منطقه گردشگری به مردم معرفی شود، از دیدار خود با رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد و گفت: در این دیدار حتما درباره تنیبند صحبت خواهم کرد ضمن آنکه به تازگی چند هتل در طبس ساخته شده و ادامه تکمیل زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم منطقه را با ایجاد شغل و ثروت‌آفرینی از این طریق حل کرد.

وی همچنین تاکید کرد: فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی به مردم منطقه بدین منظور که می‌توانند.از طریق روستا، صنایع‌دستی و محصولات خوراکی خود درآمدزایی کنند ضروری است.

نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی همچنین با ابراز تاسف از انقراض ۱۰ تا ۱۱ یوزپلنگ ایرانی منطقه نایبند نسبت به ضرورت حفظ این گونه حیوانی تاکید کرد و گفت: متاسفانه امکانات لازم برای حفظ و نگهداری این یوزها در منطقه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =