خاطره‌ای از خبرنگار حاضر در صحنه سقوط هواپیماهای آمریکایی در طبس

بهرام محمدی‌فرد از عکاسان زمان جنگ تحمیلی به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و حادثه طبس پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، بهرام محمدی‌فرد در نشست صمیمی و خاطره گویی جمعی رزمندگان و جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس روز گذشته (چهارشنبه) در شهرداری منطقه ۶ تهران گفت: با شهید حسن باقری در روزنامه همکاری داشتیم. زمانی‌که حادثه طبس اتفاق افتاد, من و حسن باقری اولین خبرنگارانی بودیم که سر حادثه حاضر شدیم. وقتی که بعد از ظهر این خبر را به ما دادند سردبیر به ما گفت که کماندوهای آمریکایی در صحرای طبس پیاده شدند و به ما گفتند دو سه نیروی نگهبان همراه خود ببرید.

من و حسن باقری رفتیم که در آن زمان «شاغلام» می‌گفتیم، زمان که قصد عزیمت داشتیم نگهبانان به ما گفتند نیرو نداریم. شهید باقری به اسلحه خانه رفت و سه اسلحه ژ۳ برداشت . چون جثه ضعیفی داشت بهش گفتم «شا غلام این اسلحه‌ای را که می‌آوری در مقابله با آن کماندو ها می‌خواهی چکار کنی؟ » حسن در جواب گفت : «عیبی نداره حالا با خودمان می بریم» .با یک جیپ آهو عازم طبس شدیم و زمانی که رسیدیم شهید منتظر القائم به شهادت رسیده بود. عکس و خبر را تهیه کرده و چون صفحه روزنامه در ساعت ۲ نیمه شب بسته می‌شد, سریع برای فرستان خبر به سمت دفتر روزنامه حرکت کردیم. حسن در مسیر گفت «تا اینجا آمدیم زیارت امام رضا(ع) هم برویم.» من گفتم «حسن جان رساندن این عکس و خبر مهم تر از زیارت است» اما هر کاری کردم قبول نکرد و راضی نشد.از این رو من از دستش خیلی ناراحت شدم و بعد از مدت کوتاهی که برای ماموریت به سنندج رفتیم آن جا حسابی این ناراحتی را از دلم در آورد.

نشست صمیمی و خاطره گویی رزمندگان و جانبازان ۷۰ درصد و قطع‌نخاع دفاع مقدس لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) و لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) عصر دیروز(چهارشنبه) به میزبانی شهرداری منطقه ۶ تهران در ساختمان شهرداری این منطقه برگزار شد.

در این مراسم عکاسان و نویسندگان دفاع مقدس همچون اکبر خلیلی، علی فریدونی، بهرام محمدی فر، رضا ایرانمنش، و سردار ستار وفایی،سردار اکبر توکلی، سردار محمد پور رحیم ,سردار محمدتقی عصار و سردار باغبان از پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.

حادثه‌ شهادت شهید «منتظرقائم» بازخوانی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از ایسنا، جلسه بازخوانی حادثه شهادت شهید ” محمد منتظرقائم” اولین فرمانده سپاه یزد در صحرای طبس به همت معاونت تحقیقات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد برگزار شد.

همزمان با ایام هفته دفاع مقدس و به همت معاونت تحقیقات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خانواده شهید و با حضور حاضران در صحرای طبس، جلسه‌ی بازخوانی حادثه شهادت شهید ” محمد منتظر قائم” برگزار شد.

“محمدرضا لاور”، “عباس سامعی” و “محمدعلی درستکار” از حاضران در صحرای طبس در این نشست به صورت مجزا جزئیات حادثه طبس را بازگو کردند و به سئوالات پاسخ گفتند.

بررسی اتفاقات قبل از حرکت از سپاه، نحوه حفاظت از منطقه فرود هلی‌کوپترها در طبس، چگونگی نزدیک شدن به هلی‌کوپترها و نحوه شهادت شهید منتظر قائم، از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

قرار است که نتایج این نشست در کتابی با موضوع شهید “منتظر قائم” به زودی منتشر شود.

شهید محمد منتظر قائم اولین فرمانده سپاه یزد در جریان عملیات نظامی ارتش آمریکا که برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته ‌شده توسط دانشجویان پیرو خط امام در تهران انجام شده بود، به شهادت رسید.

دیدگاهی در “خاطره‌ای از خبرنگار حاضر در صحنه سقوط هواپیماهای آمریکایی در طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 9 =