نیات واقفین طبس با جدیت اجرا می شود

رئیس اوقاف شهرستان طبس گفت: از وظایف اصلی اوقاف، بعد از حفظ و حراست از موقوفات، اجرای دقیق ، به موقع و امینانه نیات واقفین می باشد.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام دادخدا خدایی گفت: از وظایف اصلی اوقاف، بعد از حفظ و حراست از موقوفات، اجرای دقیق ، به موقع و امینانه نیات واقفین می باشد.

وی ادامه داد: حوزه مدیریتی موقوفات شهرستان طبس وسیع بوده وم وقوفات بعنوان امانتی خطیر و گرانبها در ید و اختیارم تولیان است که تمامی واقفین خیراندیش و دوراندیش باهدف جاودانه نمودن خود و همچنین ایجاد پشتوانه معنوی برای خود، اموالی را درقالب وقف از خود بجای گذاشتند. حال این ادای حق این امانت گرانبها، باید از سوی اوقاف دقیقا در زمان هاومکان های خواسته شده ،اجرای نیت گردد.

خدائی عدم اجرای به موقع نیات واقفین را، مایه وزر و گناه دانست و تاکیدکرد: عدم اجرای آن باعث می شود تا اهداف واقفین به فعلیت نینجامد و ازطرفی انتظار قلبی و نظری آنها برآورده نشود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مردان و زنان نیک اندیش جامعه که دربرهه ای از زمان نیازهای روز جامعه را شناسایی و در همان راستا خیرات و مرراتی را ازخود بجاگذاشته اند، انجام وظیفه وخ دمت در عرصه وقف و موقوفات را بسیار امری خطیر و خطرناک دانست و گفت: از تبعات عدم اجرای نیات دروقت مقتضی، علاوه بر از بین رفتن اعتماد مردم به سمت و سوی وقف های جدید، موجبات معصیت وگناه رابرای مجریان ببار می آورد.

حجت الاسلام خدائی حرکت رو به رشد و اقبال عمومی آحاد جامعه را به فضیلت و جایگاه معنوی و مادی وقف را، نتیجه اجرای نیات واقفین دانست و وقتی مردم طعم و لذت ثمرات اجرای جهات و نیات واقفین را ببینند و بچشند، رویکردها مثبت می گردد.

وی اجرای به موقع نیات موقوفات را در وقت و زمان مشخص شده را، موجب راحتی و خلاصی از دیونی که واقفین برعهده متولیان گذاشته است دانست و افزود: دراین زمینه اجرای نیات موقوفات درحوزه اوقافی شهرستان طبس به جدیت پیگیری می شود تامردم و موقوف علیهم طعم زیبای وقف را بچشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =