ثبت نام حوزه علمیه امام صادق (ع) در طبس آغاز شد

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) طبس گفت: حوزه علمیه طبس از میان داوطلبان برادر و خواهر متدین، متعهد و علاقه مند به تحصیل درحوزه جهت تحصیل به صورت تمام وقت ثبت نام می کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام عباس محمدزمانی گفت: بهره گیری از استادان مجرب، اعطای مدرک تحصیلی معتبر بین المللی، دارا بودن امکانات خوابگاهی و رفاهی ، برگزاری اردوهای استانی و کشوری در طول سال تحصیلی، برگزاری ورزشهای سالنی( شنا ، فوتسال ) و کوهنوردی و… از جمله مزایای تحصیل در این حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: پرداخت شهریه در مدارج علمی و وجود مهد شیرخوارگان و دو سال به بالا در مدرسه علمیه خواهران از دیگر امکانات و مزیت های حوزه علمیه طبس است.

محمد زمانی در ادامه با بیان اینکه پذیرش در حوزه علمیه طبس با آزمون است،افزود: متقاضیان دارای مدرک قبولی پایه نهم(دوره اول متوسطه) با معدل ۱۸ و بالاتر، افراد دارای مدرک قبولی دیپلم ، پیش دانشگاهی و کاردانی با معدل ۱۷ و بالاتر بدون آزمون پذیرش می شوند.

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان دارای مدرک قبولی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری با حداقل معدل ۱۲ و حافظان کل قرآن از گذراندن آزمون ورودی معاف هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) طبس بیان کرد: علاقه مندان می توانند حداکثر تا ۱۵ فروردین ۹۶ با مراجعه حضوری به دفاتر ائمه جمعه و مدارس علمیه و یا سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به آدرس www.hozehkh.com نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت داشتن هر گونه سئوال برای ثبت نام می توانند برادران با شماره ۳۲۸۳۳۱۸۸ و خواهران با شماره ۳۲۸۲۳۲۵۱ تماس بگیرند.

حجت الاسلام محمدزمانی با اشاره به پیشینه تاریخی حوزه علمیه طبس گفت: ابتدا در طبس مدرسه علمیه برادران بود که در گذشته به نام «مدرسه دو منار» و از شاهکارهای قرن پنجم هجری ایران و از نادرترین آثار دوره سلجوقی بوده و یکی از آثار منحصر بفرد از معماری ایران به شمار می آمده است.

وی افزود: علت نامگذاری این مکان به مدرسه دو منار به خاطر وجود دو عدد مناره در سر در ورودی این مدرسه بود که ارتفاع این مناره ها از زمین حدود ۱۸ متر و کاملاً جنبان بوده اند.

وی ادامه داد: این بنا در زلزله ۲۵ شهریور سال ۱۳۵۷ در طبس به کلی ویران شد و با تغییر نام به مدرسه علمیه امام صادق(ع) در سال ۱۳۶۴ توسط اداره اوقاف و امور خیریه طبس ساخته شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) طبس بیان کرد: در حوزه علمیه طبس علما و دانشمندان بسیاری درس خواندند و به مدارج علمی بالایی رسیدند و تدریس داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =