اجرای طرح «آرامش بهاری» اداره اوقاف و امور خیریه در موقوفه باغ گلشن طبس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: طرح «آرامش بهاری» که از روز گذشته در شش بقعه متبرکه شهرستان طبس آغاز شده است از امروز در باغ گلشن طبس نیز آغاز و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در حاشیه بازدید مسئولان از مکان اجرای طرح آرامش بهاری در باغ گلشن طبس به طبس نیوز گفت: این طرح در شش بقعه متبرکه شهرستان طبس از روز گذشته آغاز شده است و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی با اشاره به این که باغ گلشن یکی از موقوفه های شاخص شهرستان طبس است بیان کرد: برپایی خیمه معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی و ایستگاه همه واقف باشیم با حضور روحانیون اعزامی در طول اجرای طرح آرامش بهاری در این موقوفه انجام می شود.

وی یادآور شد: باغ گلشن طبس توسط میرحسن خان حاکم طبس ساخته و در سال ۱۲۱۸ قمری وقفنامه‌ای در این خصوص تهیه شد و این باغ و املاک زیادی که در دست میرحسن خان بود وقف اولادی و وقف امور خیریه شد.

وی خاطرنشان کرد: باغ گلشن طبس به عنوان نگینی بر پیشانی آثار تاریخی نه تنها خراسان جنوبی و طبس بلکه شرق کشور در ایام نوروز میزبان هزاران مسافر از سراسر ایران اسلامی است و پیشتاز در جذب گردشگران است.

حجت الاسلام خدایی عنوان کرد: در غرفه ای که برای اجرای این طرح در باغ گلشن پیش بینی شده است ایستگاه نقاشی نیز وجود دارد که در سال گذشته بیش از هفت هزار نقاشی توسط کودکان و نوجوانان کشیده شد.

تاکنون ۲۳۰ موقوفه در شهر طبس و روستاهای بخش مرکزی، ۵۶ موقوفه در بخش دستگردان و ۹۳ موقوفه در بخش دیهوک و در مجموع ۳۷۹ موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =