آرامش، برکت و بهبود روابط خانوادگی از آثار انس با قرآن

قاری شناخته شهر از افتخارات و آثار و برکات قرآن در زندگی خود میگوید.

به گزارش طبس نیوز، خوش‌رویی ویژگی بارز اوست؛ استادی که همیشه دلسوز دانشجویان بوده و هست و به دلیل همین رفتارش بسیاری از دانشجویان ارتباط خوبی با او دارند و حال که مدیریت دانشگاه را بر عهده دارد بیش از پیش مشغول است.

مصطفی حیدری متولد ۱۳۶۰ قاری شناخته شده و محبوب طبس است.

وی از سن ۱۰ سالگی وارد عرصه آموزش قرآن شد، در سال ۸۶ از دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در رشته کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت صنعتی فارغ‌التحصیل شد و هم‌اکنون عضو هیئت علمی و سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز طبس است.

استاد حیدری از زمان دانش‌آموزی در مسابقات قرآن شرکت داشت و رتبه‌های شهرستانی و استانی را کسب کرد.

در زمان دانشجویی از فعالین قرآنی دانشگاه بوده و به گفته خود او دو بار توفیق حضور در جمع قاریانی را داشت که به دیدار مقام معظم رهبری شرفیاب شدند.

سرپرست دانشگاه پیام نور طبس از سال ۹۰ تاکنون یعنی ۶ سال متوالی در مسابقات سراسری پیام‌نور استان رتبه اول قرائت و ترتیل در بین اساتید کل استان بین دانشگاه‌های پیام نور را کسب کرده است.

وی داور مسابقات در زمینه آموزش تجوید و صوت و لحن است و در برگزاری کلاس‌های تدبر در قرآن فعالیت مستمر و همکاری با موسسات قرآنی سطح شهر دارد.

قاری برجسته شهرستان طبس با توجه به برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در شهرستان طبس گفت: مسابقات قرآن همیشه بسترساز ایجاد و تشویق قشرهای مختلف به سمت قرآن است و از برنامه‌هایی است که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

استاد دانشگاه پیام نور طبس در ادامه بیان کرد: این رویدادها زمینه انس و آشنایی بیشتر خانواده‌ها و جوانان را با قرآن و فرهنگ قرآنی فراهم می‌سازد و از طرفی چون متسابقین از سراسر استان حضور دارند، خود این ارتباط زمینه‌ی جذب و شناخت بیشتر را فراهم خواهد ساخت.

قاری برتر شهرستان در مورد تأثیر فردی قرآن این چنین گفت: تأثیر قرآن در زندگی فردی را در چند کلمه کوتاه خلاصه می‌کنم آرامش درونی، برکت در زندگی، تأثیر مثبت در روابط خانوادگی و زمینه انس و تدبر در آیات قرآن.

وقتی از او در خصوص فضای قرآنی شهر پرسیدم آن را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در این خصوص چند پیشنهاد دارم از جمله برگزاری همایش‌های علمی قرآنی در موضوعات مختلف مثل سبک زندگی قرآنی، جامعه ایمانی و قرآنی، تولید و اشتغال در قرآن، اقتصاد مقاومتی در قرآن که در سطح شهر و با همکاری مراکز آموزش عالی شهرستان باشد.

قاری مفتخر طبسی ادامه داد: فعال شدن مجدد مجمع قاریان و حافظان قرآن شهرستان، حرکت فعال مؤسسه‌های قرآنی و نهادهای قرآنی شهرستان به سمت برگزاری کلاس‌های تدبر در قرآن جهت انس بیشتر مردم و جوانان و فعال‌تر شدن هیآت مذهبی در انجام مراسم و محافل قرآنی نیز می‌تواند در فضاسازی قرآنی شهر مؤثر باشد.

گفت‌وگو: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =