با قرآن و یاد خدا قلب ها آرام می‌شود

در حاشیه برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در شهرستان طبس، معصومه عاملی سرچاهی اهل بیرجند و از متسابقین این دوره گفت: خانواده های قرآنی خیلی گذشت دارند، در آن دعوا کمتر و صمیمیت بیشتر است، با نشاط وخنده رو هستند و اخم در آنها نیست.

به گزارش طبس نیوز، در حاشیه برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در شهرستان طبس گفتگویی کوتاهی با یکی از متسابقین خواهر داشتیم.

بانوی قرآنی در معرفی خود گفت: معصومه عاملی سرچاهی متولد سال ۵۳ از شهرستان بیرجند هستم که در رشته دعاخوانی پس از راهیابی به مرحله شهرستانی در مسابقات استانی شرکت کردم.

وی در ادامه گفت: سال های پیش در رشته‌های قرائت و ترتیل حضور داشتم اما حدود دو سال است که در این رشته شرکت می‌کنم که خود تنوعی است و سال‌های گذشته در مرحله استانی اول و دوم شدم.

وی در مورد این مرحله از مسابقه گفت: امسال در مسابقات ادعیه خوانی دو دعا از صحیفه سجادیه شامل دعای بیستم و سی و یکم آن است، هر شهرستان سه شرکت کننده دارد و در این رشته ۴ نفر متاسبق هستند.

وی بیان کرد: پسر ۱۹ ساله ای دارم که هم‌اکنون برای شرکت در رشته قرائت به شهرستان طبس آمده و در اینجا با هم حضور داریم و این بسیار خوب است.

وی بیان کرد: من از راهنمایی با قرآن مانوس بودم و بیشتر در زمینه قرائت کار می‌کردم البته در حفظ نیز کار میکنم اما نه برای مسابقه بلکه برای خودم.

مهمان مسابقه استانی قرآن کریم در شهرستان طبس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۳ جز قرآن راحفظ کردم که ۱۰ جز آن را طی یکسال توانستم و ۳سه جز آن را پراکنده حفظ کردم ولی چون با درس های حوزه ای که مشغول هستم تداخل دارد حفظ را برایم مشکل کرده است.

برگزیده مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان جنوبی در پاسخ به اینکه حفظ قرآن سخت است یا نه گفت: حفظ قرآن با کار ما سخت است، با توجه به درس خواندن و شاغل بودن حفظ کردن سخت است و زمان بیشتری را می‌طلبد و من با همه این مشغله توانستم ۱۰ جز را در یکسال حفظ کنم.

خانم عاملی سرچاهی در خصوص توصیه‌اش به بانوان گفت: پیشنهادم به بانوان عزیز این است که همه به سمت قرآن بیایند، زمانی که ما اسم لیمو ترش را می‌بریم دهن آب میفتد خدا در قرآن نیز میفرماید «الا به ذکر الله تطمئن القلوب» چطور یک لیمو ترش دهن را آب میندازد ام یاد خدا قلب را آرام نمیکند؟

وی در ادامه گفت: با یاد خدا قلب آرام می‌گیرد، اثر یاد خدا در زندگی خیلی مهم است و روی بچه ها، حافظه تاثیر مثبت دارد و از پیری جلوگیری می‌کند و برکات آن خیلی خوب است.

برگزیده سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در قائن گفت: وقتی فردی به سمت قرآن می‌رود اگر توجه کنید می‌بینید، خانواده های قرآنی خیلی گذشت دارند، در آن دعوا کمتر است، صمیمیت در آن زیاد است، نشاط دارند، خنده رو هستند و اخم در آنها نیست.

وی در خصوص اینکه آیا همسرتان در زمینه قرآنی به شما کمک می‌کند گفت: همسرم خیلی با ما همکاری دارد و اگر نداشت که ما اکنون اینجا نبودیم.

وی با بیان اینکه دو سال پیش در مسابقات استانی که در شهرستان طبس برگزار شد نیز حضور یافتم گفت: سطح مسابقات در دو سال پیش خوب بود.

وی انتقادی نیز داشت و گفت: البته مشکلاتی هم در دو سال پیش که مسابقات در اینجا برگزار شد نیز وجود داشت برای مثال مکان مسابقه با محل اسکان فاصله داشت و دور بود و یا باید میرفتیم رستوران و وقت ما گرفته میشد.

بانوی قاری شهرستان بیرجند همچنین از بدو ورودش به طبس نیز گلایه ای داشت و گفت: امسال نیز انتظار داشتیم وقتی ما رسیدیم حداقل پذیرایی در حد چایی انجام میشد، ما چندین ساعت در راه بودیم و از راه که آمدیم وارد مراسم افتتاحیه شدیم و اکثرا خسته هستند.

وی بیان کرد: دومین انتقادم این است که ای کاش برای متسابقین جای خصوصی‌تری در نظر می‌گرفتند، اینجا همه زوار حضور دارند و حمام و سرویس بهداشتی به دلیل حجم زیاد زوار آن تمیزی لازم را ندارد، متسابق باید سالم باشد که بتواند مسابقه بدهد اگر ویروسی یا میکروبی یاشد باعث بیماری میشود و این نگرانی برای متسابقین به وجود آمده که امیدوارم مرتفع شود.

بانوی قرآنی ادامه داد: پیشنهادم این است که مکانی مختص متسابقین همراه با سالن بزرگ برای خانم‌ها و یکی برای آقایان و یک اسکان برای آنها با سرویس بهداشتی مجهزی در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =