نوعروس بیرجندی نفر اول حفظ ده جزء مسابقات قرآن در طبس

رتبه برتر حفظ ده جزء قرآن کریم در مسابقات قرآن اوقاف، نوعروس ۲۲ ساله‌ای است که ۲۰ روز بیشتر از شروع زندگی مشترکش نمی‌گذرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، فرزانه شکوهیان حافظ ده جزء از قرآن کریم است و متولد شهرستان بیرجند؛ این خانم ۲۲ ساله به تازگی ازدواج کرده حدود ۲۰ روز بیشتر از تشکیل زندگی مشترکش نمی‌گذرد.

بانوی جوان حافظ ۱۰ جزء از قرآن کریم، از پدر و مادرش به عنوان مشوقین اصلی خود در حفظ قرآن یاد میکند و آنها را در این سعادت عظیم شریک میداند.

فرزانه شکوهیان، صاحب تحریر های با شکوهی است که شنیدار هر شنونده ای را می نوازد و به خود می خواند.

آغاز فعالیت قرآنی اش به ۸ سال گذشته باز میگردد که در مسابقات کشوری در رشته ترتیل شرکت کرده و مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

سالهای بعد نیز در رشته ترتیل مقام آور بوده و پس از آن به سعادت حفظ کلام الله مجید نائل آمده است و در رشته حفظ نیز سال گذشته با کسب مقام اول استانی به مرحله کشوری راه یافته است.

این نوعروس بیرجندی به دلیل موفقیت سال گذشته در همین مسابقات، امسال بدون شرکت در مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافت و در این مسابقات نیز مقام اول در رشته حفظ ۱۰ جزء از قرآن را از آن خود کرد.

شکوهیان پیرامون مشکلات عدیده در خصوص حفظ و یادگیری رشته های مختلف قرآنی میگوید: مشکل اینجاست که استاد خاصی نداریم تا تعلیم ببینیم، برای همین سطح مسابقات خیلی بالا نیست.

وی با تاکید بر اینکه همه حفاظ از نظر حسن حفظ در جایگاه خوبی هستند میگوید: حفظ و تسلط حافظان بر تلفظ صحیح خوب است اما صوت و لحن جایگاه مناسبی در میان حافظان ندارد.

وی تمرین زیاد، آموزش، اردو های آموزشی و تامین استاد برای دوره های طولانی را از راهکارهای حل این مشکل عنوان کرد.

رتبه برتر حفظ ۱۰ جزء در این مسابقات، نحوه برگزاری چهلمین دوره مسابقات در طبس را مناسب ارزیابی کرد و افزود: مراسم استقبال به خوبی برگزار شد که در شان قرآن بود و همچنین سالن برگزاری مسابقات از نظر تهویه، نور و صوت جایگاه مناسبی بود.

فرزانه شکوهیان که جوانی آرام و متین است، موفقیت تحصیلی، موفقیت در انتخاب همسر، آرامش زندگی و شان اجتماعی امروزش را مدیون قرآن است و تاکید می‌کند.

از برکات حفظ قرآن در زندگی ام، ازدواج خوب، همسر خوب و ذهنی آرام و متمرکز بوده است.

وی لازمه انس با قرآن را تنها خواندن صفحه ای در روز دانست و افزود: کافیست روزی یک صفحه بخوانیم تا تاثیر شگرف قرآن را در زندگی ببینیم.

این بانوی حافظ قرآن کریم، آیه ۶۷ سوره فرقان را به خوانندگان این مصاحبه تقدیم کرد.

“وَ الَّذینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا وَ کانَ بَیْنَ ذلِکَ قَواماً”
“کسانی هستند که چون مالی را هزینه کنند ـ چه برای خود و چه برای دیگران ـ نه اسراف می کنند و نه تنگ می گیرند ، بلکه هزینه کردن آنان در حد اعتدال و میان این دو حالت است ” و با اهداء این آیه، همگان را به حفظ اعتدال و میانه روی در کارهایشان دعوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =