تابستانی متفاوت در مسجد با برنامه های متنوع فرهنگی هنری

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز مسجد ائمه بقیع شهرستان طبس گفت: برای تابستان کلاس های آموزشی-تربیتی درون پایگاهی در پنج رشته قرآن و احکام، خوشنویسی با خودکار، پخش فیلم، مسابقه بازی های یارانه ای و ورزش های شنا و فوتسال با عنوان «بهترین تابستان خود را در مسجد بگذرانید» برگزار می‌کنیم.

به گزارش طبس نیوز، مجیدرضا نصیری، متولد ۶۶ جوان تحصیل کرده در مقطع فوق لیسانس علوم سیاسی، حدود ۴ ماهی است که عهده دار مسئولیت پایگاه شهید کلاهدوز طبس می باشد.

وی به مناسبت روز مساجد در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: منطقه فاز یک دارای جوانان زیادی است و اغلب فعالیت های مذهبی و فرهنگی که در مسجد ائمه بقیع صورت می گیرد، توسط جوانان اداره می شود.

مسمومیت های فضای مجازی از موضوعات حلقه‌های صالحین در مسجد ائمه بقیع

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز افزود: این پایگاه تنها محدود به مسجد ائمه بقیع نمی‌باشد و مساجد امام رضا(ع)، شهید خالویی و موسی بن جعفر(ع) نیز زیر مجموعه ما می‌باشند.

وی افزود: حلقه های صالحین در شب های سه شنبه در محل مسجد برگزار می‌شود و شامل دو حلقه جوان، یک حلقه نوجوان، یک حلقه شورا و یک حلقه پیشکسوتان است و با توجه به اینکه بیشترین تمرکز بر مسجد ائمه بقیع بوده است، از دو هفته پیش سعی بر این داریم تا حلقه هایی در مساجد شهید خالویی و امام رضا(ع) نیز دایر شود.

وی با تاکید بر این مسئله که اقداماتی همچون ترویج شعائر مذهبی و دینی برای ما در اولویت است، گفت: جوانان ما پای کار هستند اما مسمومیت های فضای مجازی و ایجاد شبهات نیز به سهم خود تاثیرگذار هستند و ما در این راستا در حلقه های صالحین در رابطه با همین مسئله طرح موضوع می کنیم و تلاشمان بر این بوده است تا از مربیانی استفاده نماییم که بتوانند بیشترین کمک را در این راه به ما داشته باشند.

همکاری صمیمانه پایگاه بسیج و هیأت امنای مسجد

نصیری همکاری و تبادل نظر بین هیئت امنا و اعضای پایگاه را خوب توصیف کرد و گفت: یکی از برنامه های خوبی که می توان به آن اشاره کرد برنامه ای است که در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) همه ساله در روستای زیارتی فشاه برگزار می شود و متاسفانه چندین سال است که در انحصار طیف سیاسی خاص در آمده است و آنجا را به نحوی پایگاه خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: در اقدامی خودجوش و انقلابی، همراهی نیروهای جوان و بسیجی بود که به صورت نمادین از مسجد ائمه بقیع تا روستای فشاه را پیاده طی کردند و در محل برگزاری برنامه، ایستگاه صلواتی برگزار شد که برنامه ها را تحت الشعاع خود قرار داد و با استقبال و تشویق اطرافیان مواجه شد تا جایی که سایر پایگاه ها اعلام آمادگی کردند تا از سال آینده در این برنامه مشارکت داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه مسجد ائمه بقیع هیئت امنایی فرهنگی با نگاهی باز دارد گفت: همه برنامه ها با همکاری دو طرفه صورت گرفته است و نتیجه این همکاری و اتحاد انتخاب مسجد ائمه بقیع بعنوان یکی از ۹ مسجد محوری در کل شهرستان طبس است.

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز از جمله برنامه های این پایگاه در مسجد ائمه بقیع را ایجاد هیئتی برای ارائه طرح و نظر در مباحث فرهنگی، مذهبی و سیاسی در مناسبت های مختلف عنوان کرد.

تابستانی متفاوت در مسجد با برنامه های متنوع فرهنگی هنری

وی افزود: سعی نمودیم تا پایگاه در هر هفته یک برنامه شاخص برگزار کند و در تابستان دو طرح بسیار خوب به حوزه مقاومت ارائه کردیم که یکی از آن ها برگزاری کلاس های آموزشی-تربیتی درون پایگاهی در پنج رشته قرآن و احکام، خوشنویسی با خودکار، پخش فیلم، مسابقه بازی های یارانه ای و ورزش های شنا و فوتسال بود و عنوان کلاس ها را اینگونه طراحی کردیم «بهترین تابستان خود را در مسجد بگذرانید.»

نصیری برگزاری کلاس های آموزش درسی فیزیک،شیمی، زیست و ریاضی با همکاری حوزه مقاومت برای خواهران و برادران را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که در سطح شهرستان پایه ریزی شده است که به دلیل قرارگیری در تابستان و اوقات فراغت با استقبال مورد انتظار همراه نبود و این طرح تا اول مهر و در طول سال تحصیلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و قرار است تا هر ساله زیر نظر موسسه آموزشی که به نام بسیج است هجمه های نادرست علیه این نهاد مبنی بر عدم توجه بسیجیان به درس و مدرسه را خنثی نماید.

مسجدی‌های بسیجی طبس برترین‌های کنکور شدند

وی از دیگر فعالیت های این پایگاه را ارائه مقاله علمی بیان کرد و افزود: امسال سه نفر از اعضای فعال پایگاه ما که در کلیه فعالیت ها حضور پررنگ و مداوم داشته اند حائز برترین رتبه های کنکور در سطح کشور شدند.

نصیری ادامه داد: اردوی جهادی به ازمیغان در جهت پاکسازی طبیعت این روستای گردشگری از دیگر برنامه های اجرا شده توسط پایگاه شهید کلاهدوز بوده است‌.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان با توجه به پراکندگی و حضور نوجوانان و جوانان در نیمه شب در کوچه و خیابان، هرشب مسابقات پینگ پنگ برگزار می شد و دو-سه دستگاه پلی استیشن تهیه نمودیم تا نوجوانان و جوانان وقت آزاد خود را نیز در مسجد بگذرانند.

نصیری با اشاره به سایر برنامه های برگزار شده در مسجد ائمه بقیع گفت: در روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به جوانانی که حضور پررنگی در نماز مغرب و عشا داشتند جوایزی به قید قرعه اهدا شد و همچنین بمناسبت ولادت امام رضا(ع) با ثبت نام ۸۰۰ نفر به قید قرعه به ۸ نفر از کسانی که نامشان مزین به نام امام هشتم بود تا روزهای آینده جوایزی اهدا خواهد شد.
وی برگزاری یادواره شهدا بصورت جامع و کامل را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که در آینده قرار است اجرایی شود.

به جوانان بها دهیم

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روز اول به بچه های پایگاه گفته ام که هدف از آمدن به بسیج این است که دور هم به ما خوش بگذرد و حتی هر کس مشکلی دارد به من مراجعه می کنند و یا در فضای مجازی مشکلشان را مطرح می کنند.

وی افزود: حرف امروز من این است که باید به حرف جوان گوش داد و به او بها داد، حتی اگر کاری از دستمان بر نمی آید.

نصیری تاکید کرد: هر محله ای که جوانان آن بیشتر در بسیج و مسجد حضور داشته اند، بسیاری از خطرها و آسیب های اجتماعی در میان آنان کمرنگ بوده است.

وی در پایان گفت: تقاضای من از والدین این است که پیگیری بیشتری در جهت سوق دادن جوانانشان به سمت مسجد داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 20 =