ایجاد نمایندگی ویژه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طبس

معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، از ایجاد نمایندگی ویژه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طبس برای اولین بار خبر داد.

طبس نیوز: معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، از ایجاد نمایندگی ویژه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طبس برای اولین بار خبر داد.

سید عبدالرحیم رحیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس گفت: آل محمد، معاون اداری مالی و امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به همراه قاضی زاده مدیرکل امور استان‌های ستاد مذکور ونیز حجت الاسلام زاهدی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در سفر یک روزه به طبس با معاون استاندار و فرماندار طبس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دیدار نمودند.

رحیمی افزود: در این دیدارها پس از ارائه گزارش وضعیت کیفی و کمی کانون‌های فرهنگی هنری طبس، فرماندار و نماینده شهرستان بر حمایت و تجهیز کانون‌ها توسط ستاد عالی ونیز دبیرخانه استان تاکید و یادآور این واقعیت شدند که شهرستان پهناور طبس و پراکندگی منحصر به فرد جغرافیایی و فاصله بسیار زیاد روستاها نیاز به نگاه ویژه دارد که توسط جناب آقای آل محمد ونیز حجت الاسلام زاهدی قول‌های خوبی داده شد که از مهم‌ترین برکات این سفر قول مساعد و صد درصد آقای آل محمد مبنی بر ایجاد نمایندگی ویژه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای اولین بار در شهرستان طبس بود.

رحیمی عنوان کرد: قطعاً این اقدام تأثیر بسزایی در تسریع و رونق فعالیت‌ها در مساجد خواهد داشت.

وی ادامه داد:در شهرستان طبس نیز در حال حاضر ۳۷ کانون فرهنگی هنری در مساجد سه شهر طبس و عشق‌آباد و دیهوک با مجوز ستاد عالی کانون‌ها و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت‌های متنوع هستند که عینی‌ترین فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان طبس عبارتند از :اجرای طرح تلاوت نور به صورت قرائت هر روز یک صفحه قرآن ونیز برگزاری اردوهای برون استانی و شهرستانی –برگزاری ایام الله و اعیاد و مناسبت‌های مذهبی، کلاس‌های اوقات فراغت و کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی برای جوانان و نوجوانان.

همچنین کانون مسجد صاحب‌الزمان (عج) در جوار خود مجهز به خانه فرهنگ دیجیتال است ونیز به همه کانون‌ها کتاب نامحدود اهداء شده و دارای کتابخانه ای کوچک در درون خود هستند، ضمن اینکه حدود ۱۰ کانون مجهز به کتابخانه مخزن دار و فعال می‌باشند و به اکثر کانون‌ها بر اساس میزان فعالیت و گزارش دهی رایانه، دوربین، نمابر و قفسه کتاب اهداء شده است.

رحیمی ضمن اعلام اینکه طبس دارای حداقل ۲۶۰ مسجد در شهرستان و ۸۰ مسجد در سطح شهر طبس می‌باشد برای آمادگی صد درصد بر همکاری و ایجاد کانون در مساجدی که در آن روحانی فعال بوده و هنوز مجوز کانون نگرفته‌اند تاکید کرد.

گفتنی است بر اساس منویات مقام معظم رهبری و به منظور مدیریت و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در مساجد کشور و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن و احیای نقش اصلی مسجد به عنوان سنگر انقلاب و پایگاه پویا و شکست ناپذیر اسلام، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۷۱ بر اساس مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =