«واقعه طبس» کتاب شد

اولین کتاب پژوهشی با موضوع «واقعه طبس» به همت دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی حوزه هنری تدوین و تا پایان سال منتشر می‌شود.

طبس نیوز: اولین کتاب پژوهشی با موضوع «واقعه طبس» به همت دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی حوزه هنری تدوین و تا پایان سال منتشر می‌شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، «واقعه طبس» عنوان یکی از مجموعه‌های در دست تألیف و پژوهش دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی حوزه هنری است که توسط آقاپور، از نویسندگان و پژوهشگران، به رشته تحریر درمی‌آید. این اثر شامل تمامی گفت‌وگو‌ها، اخبار و اسنادی است که در این رابطه منتشر شده است.

تاکنون اثر جامع و پژوهشی در این زمینه نوشته نشده است و این کتاب به نوعی اولین کتاب پژوهشی با این مضمون به شمار می‌آید. کتاب حاضر یکی از زیرمجموعه‌های پروژه «تسخیر لانه جاسوسی» است که توسط همین دفتر در دست انجام است. مهمترین ویژگی «واقعه طبس» ارائه اسناد و اخباری است که توسط نیروهای آمریکایی و رسانه‌های غربی در این رابطه منتشر شده است.

این اثر در حال اتمام است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری به چاپ برسد. این یکی از مهمترین مجموعه‌های تحقیقاتی دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در سال جدید است. ارائه تصاویر و اسناد مربوط به این حادثه و گفت‌وگو با حاضران در واقعه از بخش‌های دیدنی و خواندنی کتاب است.

عملیات طبس یکی از پرهزینه‌ترین عملیات‌های ضد انقلابی کشور آمریکا بود که برای رئیس جمهور وقت این کشور، کارتر، هزینه‌ای به سنگینی انتخاب نشدن در دور بعدی ریاست جمهوری را به همراه داشت. مهمتر از آن اعتماد مردم آمریکا به دولتش برای حل و فصل اتفاقات مربوط به این کشور در خارج از مرزها از بین رفت. شاید این مهمترین هزینه‌ای بود که آمریکا برای این واقعه پرداخت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + ده =