ولایتمداری باید در اندیشه ما تبلور پیدا کند

امام جمعه طبس گفت: باید ولایتمداری در اعمال و رفتار و اندیشه های ما تبلور پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز حجت الاسلام محمدرضا محمدی پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) افزود: شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب موضوع دین و دیانت، بصیرت و آگاهی، ولایت و ولایتمداری را با تمام وجود حس کردند و در این راه به شهادت رسیدند.
وی یک ویژگی مهم شهید بهشتی را ولایت پذیری و ولایتمداری ذکر کرد و گفت: امروز گاهی می بینیم در برخی رخدادها و مسائل باید رهبر ما موضع گیری کنند که خواب از چشمان ما بپرد.
وی اظهار داشت: آنچه باعث استقلال، شرافت، عزت و سربلندی کشور و نظام اسلامی ماست، ولایتمداری است.
امام جمعه طبس گفت: کسانی که ولایتمدار نیستند، به دروغ می‌گویند رهروی راه امام هستند چراکه مهمترین اندیشه ناب امام، مساله ولایت است و امام فرمود پشتیبان ولایت باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
وی ادامه داد: شهید بهشتی یکی از ارکان تدوین قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران و پایه گذار عدالت در نظام جمهوری اسلامی ایران بود که دیانت بسیار بالایی داشت و تمامی کارهای خود را بر محور دیانت بنا نهاد.
محمدی گفت: جرم شهید بهشتی در این حادثه خونین اجرای عدالت، تعهد و دیانت، ارزش مداری و ولایت مداری بود لذا امام خمینی (ره) لفظ شهید مظلوم بهشتی را در مورد ایشان به کار بردند.
وی با بیان این که علم و ایمان از ویژگی های شهید بهشتی بود افزود: ایشان در حوزه علمیه دارای بالاترین درجه بود که اجتهاد است، مدرک دکترا در علوم دانشگاهی داشت و به چندین زبان زنده دنیا تسلط داشت و به وحدت حوزه و دانشگاه در عمل پایبند بود.
وی گفت: از دیگر ویژگی های شهید بهشتی بصیرت و آگاهی بود و مقابل توطئه های آن زمان و جریان ها و گروهک های ضد نظام، شورایی تشکیل دادند و مردم را از این توطئه ها آگاه کردند.
شهر طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شانزده =