هیئت‌های مذهبی اهداف عاشورا را به نسل آینده منتقل کنند

فرماندار طبس گفت: مسئولان هیئت های مذهبی باید با بصیرت و هوشیاری تلاش کنند تا وعاظ و مداحان اهداف و پیام قیام امام حسین(ع) را به نسل آینده که بزرگترین سرمایه های کشور هستند، انتقال داده و عزاداری صحیح برپا کنند

طبس نیوز:فرماندار طبس گفت: مسئولان هیئت های مذهبی باید با بصیرت و هوشیاری تلاش کنند تا وعاظ و مداحان اهداف و پیام قیام امام حسین(ع) را به نسل آینده که بزرگترین سرمایه های کشور هستند، انتقال داده و عزاداری صحیح برپا کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا،احمد طالبیان مقدم در نشست برنامه ریزی عزاداری هیئت­های مذهبی این شهرستان در ایام محرم الحرام که در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: تمامی فعالیت ها و حرکات مذهبی باید بر اساس دین اسلام باشد.

وی افزود: عزاداری همراه با سخنرانی در راستای افزایش بینش و آگاهی در خصوص قیام عاشورا، نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

فرماندار طبس بر برگزاری باعظمت مراسم با استفاده بیشتر از جوانان تأکید و تصریح کرد: دشمنان، یزید گونه با اعمال تحریم­ها و فشارهای اقتصادی با ایران اسلامی برخورد می­کنند که با یاری خداوند آنان را بیشتر از گذشته مایوس خواهیم کرد.

حسن فروزان معاون فرهنگی موسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس نیز گفت: قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مومنین الهام بخش بوده است.

فروزان افزود: متاسفانه در عمل برای پاسداشت و بزرگداشت حماسه حسینی گاهی اعمال و آیین­هایی توسط عزاداران و مداحان اجرا می­شود که از فرهنگ واقعی عاشورا به دور است.

وی تصریح کرد: برخی از آیین­های نوظهور عزاداری از توطئه­های دشمنان است که تلاش دارند از قدرت حقیقی و نقش سازنده مجالس و آیین های عزاداری بکاهند.

معاون فرهنگی موسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس اظهار کرد: باید مراقب بود و با درایت و برنامه­ریزی دقیق توطئه­های دشمنان را خنثی کرد.

فروزان تصریح کرد: دست اندرکاران هیئت­های مذهبی باید برای ایجاد شور همراه با شعور حسینی، افزایش فهم و بینش عموم مردم بویژه جوانان نسبت به قیام امام حسین(ع) و اهداف ایشان از سخنرانان برجسته دعوت به عمل بیاورند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مناسب مراسمات عزاداری به نحو احسن برگزار شود.

محسن جلالیان یزدی نژاد فرمانده انتظامی طبس نیز از برگزاری نشست هماهنگی با هیئت­های مذهبی و مداحان و پیش بینی تمهیدات لازم خبر داد و گفت: امسال برای برقراری نظم و انضباط مراسمات مذهبی، از نیروهای جوان هیئت­ها به عنوان همیار پلیس با لباس شخصی در کنار نیروهای انتظامی کمک گرفته خواهد شد.

درپایان بر اساس تبادل نظر و برنامه­ریزی انجام شده مقرر شد؛ مجمع الذاکرین آستان مبارک، هیئت­های مذهبی امام حسن مجتبی (ع) طبس، رزمندگان اسلام طبس، ابوالفضلی خسرو آباد، ابوالفضلی اصفهک، ابوالفضلی کریت، چهارده معصوم فهالنج، حیدری خرو، بیت الزهرا(س) و یاوران مهدی (عج) طبس در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی از شب اول تا شب نهم محرم الحرام پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر و استماع سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین وحیدی استاد حوزه و دانشگاه از مشهد مقدس عزاداری کنند.

همچنین مراسم ویژه شامگاه تاسوعای حسینی با حضور عزاداران هیئت های مذهبی رضوی دشتغران، ابوالفضلی محمدآباد، ابوالفضلی و صاحب الزمانی دیهشک، صاحب الزمانی جمز، ابوالفضلی، صاحب الزمانی، حسینی، چهارده معصوم و فاطمی طبس و شام غریبان حضرت  اباعبدالله الحسین(ع) با حضور عزاداران هیئت های مذهبی ابوالفضلی طبس و بیت الزهرا(س) انجام و همچنین هیئت مذهبی ابوالفضلی جوخواه، صاحب الزمانی بهشت آباد و حسینی تشکانان در عصر روز یازدهم محرم الحرام در صحن و سرای حضرت به عزاداری خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =