سومین سوگواره عکس عاشورایی طبس برگزار شد +فیلم

سومین سوگواره عکس عاشورایی در طبس با معرفی آثار برگزیده به کارخود پایان داد.

طبس نیوز: سومین سوگواره عکس عاشورایی در طبس با معرفی آثار برگزیده به کارخود پایان داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، دبیر سوگواره عکس عاشورایی طبس چهارشنبه شب در حاشیه اختتامیه این جشنواره به مهر، گفت: در ادامه برگزاری دو دوره سوگواره عاشورایی که در سالهای ۹۰ و ۹۱ در طبس امسال سومین دوره برگزار شده است.

حمید حقی با اشاره به شرکت ۶۰ عکاس در این سوگواره گفت: ۸۵۳ اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شد و نهایتا ۵۰ اثر از ۳۳ عکاس انتخاب که به مرحله نهایی سوگواره راه یافت.

وی افزود:آثار برگزیده توسط چند نفر از هنرمندان عکاس درتهران داوری وبراساس آرای نهایی مجید حبیبی، محمد حسینی،محمد ذوالفقاری، حسین صفایی، مجید کاظم زاده، نرگس سینایی و محمد آهنگربه عنوان هفت اثر برتر انتخاب و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

وی گفت: باتوجه به اینکه خیلی از عکاسانی که در این سوگواره شرکت می کنند به لحاظ آموزش عکاسی و ابزار عکاسی هنوز درابتدای راه هستند تصمیم بر این شد که خیلی نگاه تکنیکی به اثر نداشته باشیم و بیشتر محتوی و دید و نگاه عکاسان به موضوع انتخابی برای ما مهم بود.

حقی با بیان اینکه بحث عکاسی یک فن و هنر است، گفت: عکاسی دیجیتال در طبس چند سالی است پیگیری می شود وخوشبختانه تعداد زیادی از جوانان طبسی به این هنر علاقمندی نشان داده اند که نوید اینکه درآینده عکاسان حرفه را داشته باشیم خواهد داشت.

وی افزود: با برگزاری کارگاه های اموزشی عکاسی قدمهایی برای ارتقای فن و هنر در طبس برداشته ایم.

فیلم:


گزارش تصویری از وحید الاهی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهارده =