جلسه شورای نظارت بر نمایش شهرستان طبس تشکیل شد

نخستین جلسه اعضای شورای نظارت بر نمایش طبس ، یکشنبه ۲۴ فروردین در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

طبس نیوز:نخستین جلسه اعضای شورای نظارت بر نمایش طبس ، یکشنبه ۲۴ فروردین در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس،

در این جلسه ابتدا عباس سنچولی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس ضمن عرض خیرمقدم به اعضاء، در خصوص اهمیت تئاتر و هنرهای نمایشی و نقش مهمی که می تواند امروزه در زندگی انسان ایفاء نماید سخنانی را بیان داشت.

در ادامه سید حمید حقی، کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن معرفی اعضای شورا، آیین نامه شورای نظارت را برای اعضاء تشریح نمود.

حقی همچنین به نظارت و کنترل روند انجام کارهای نمایشی پس از تایید متن و در طول تمرین و اجرا اشاره نمود.

حجت الاسلام آزاد،ریاست اداره تبلیغات اسلامی طبس وعضو شورا گفت: لازم است به جوانان واستعدادهای هنری طبس توجه شود وهنرمندان مورد حمایت بیشتری قرار گیرند و امید است که این شورا بتواند در جهت پیشبرد فرهنگ و هنر شهرستان مثمر ثمر باشد.

کمیلی،مسئول فرهنگی نهاد امامت جمعه طبس وعضو شورا دراین جلسه بیان کرد که باید به تئاتر و هنرهای نمایشی در شهرستان طبس اهمیت داد و در روند رسیدگی به متون درخواستی نمایش که به شورا ارائه می گردد روندی اتخاذ گردد تا اگر موارد ابهامی در خصوص متن برای اعضا وجود داشت ، مسائل مطرح و باز گردد و همچنین در ادامه و در مرحله تمرین و اجرای نمایش نیز نظارت صورت پذیرد.

سلمان برقی ،نماینده انجمن هنرهای نمایشی در طبس ضمن اظهار خرسندی از تشکیل این شورا ، پیشنهاد نمود تا در مرحله نخست رسیدگی به متون نمایشی در شورا، کارگردان و یا مولف و نویسنده متن نیز حاضر گردد تا ضمن بیان مختصری از کل متن، در خصوص متن و ابهامات احتمالی توضیحاتی ارائه نماید تا در ادامه اعضای شورا بهتر بتوانند در خصوص صدور مجوز تصمیم گیرند.

برقی ضمن اعلام اینکه انجمن نمایش طبس فعالیت هایی در خصوص آموزش و ثبت گروه های نمایشی انجام داده است اظهار داشت :در تمامی این مراحل، انجمن به نظم و توجه به مسائل اخلاقی نگاه ویژه ای داشته است.

حسن فروزان ،معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) ،درخصوص اهمیت تئاتر و هنرهای نمایشی با استناد به سخن مقام معظم رهبری و لزوم حمایت از این هنر،  اظهار امیدواری نمود تا این شورا بتواند هنرهای نمایشی را در طبس احیاء نماید و حرکت تازه ای در این خصوص در شهرستان ایجاد شود.

وی افزود: راهکارهایی انجام شود تا علاوه بر متن ، در جهت ایفای نقش و کار در تئاتر ، نسبت به انتخاب افراد شایسته ،توجه خاصی صورت پذیرد.

در پایان مقرر شد جلسه ای در محل آمفی تئاتر ارشاد با حضور تمامی علاقمندان به تئاتر و هنرهای نمایشی طبس که توسط انجمن نمایش ثبت نام شده اند و تبادل نظرات اعضای شورا و اهالی تئاتر طبس برگزار گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =