تصویب ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای بهسازی محور طبس-دیهوک

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:سیاست ما این است که آبنما را تبدیل به پل کنیم و در این راستا در محور طبس ـ دیهوک پیمانکار مشخص و برای اجرای طرح ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی مصوب شده است که تاکنون یک‌میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،مهدی جعفری پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار داشت: راه‌های استان بیش از ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول دارد.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ کیلومتر از راه‌های استان بزرگراه است، تصریح کرد: بیشتر مشکل ما در زمان وقوع سیلاب در راه‌هایی است که آبنما دارند و بیشتر به این راه‌ها و راه‌های فرعی و برخی راه‌های شریانی خسارت وارد می‌شود و در اثر سیل بسته می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در محور دیهوک ـ راور میزان ۹۰ درصد تبدیل آبنما به پل انجام شده است، یادآور شد: سیاست ما این است که آبنما را تبدیل به پل کنیم و در این راستا در محور طبس ـ دیهوک پیمانکار مشخص و برای اجرای طرح ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی مصوب شده است که تاکنون یک‌میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

جعفری ادامه داد: تبدیل آبنما به پل در محور طبس به عشق‌آباد باقی مانده که آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به بارندگی‌های هفته آخر سال گذشته و فروردین‌ماه جاری در استان خاطرنشان کرد: این بارندگی‌ها خسارات قابل توجهی به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان وارد کرد که میزان این خسارات ۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: استان با حوادث زیادی مواجه است و با توجه به شاخص‌های کشوری باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

محمدرضا قرائی با بیان اینکه برخی از مناطق مانند سرایان و فردوس فوق بحران هستند، یادآور شد: فعالیت کشاورزی در این مناطق به نصف رسیده است و باید برای اشتغال کشاورزان فکر شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در زمینه خشکسالی آموزش لازم به مردم داده شود.

منبع:فارس

دیدگاهی در “تصویب ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای بهسازی محور طبس-دیهوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 6 =