درخواست جلسه فوق العاده در خصوص بحران بسیار شدید خشکسالی

دبیر اجرائی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس در نامه ای سرگشاده به فرماندار ویژه طبس گفت: مسئولان محترم به فکر ۷۰۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی شهرستان باشید و گرنه در حاشیه شهر و مراکز بخش ها باید منتظر ما باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، دبیر اجرائی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس نامه ای سرگشاده به فرماندار ویژه طبس ارسال کرده است. متن این نامه که نسخه ای از آن به این پایگاه ارسال شده به شرح ذیل میباشد.

معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس

با سلام و احترام

چراغ طبس دارد خاموش می شود

شهرستان پهناور و کویری طبس که عروس کویر لقب گرفته ، با این وضعیت رو به خاموشی می رود.

در چند سال گذشته دامداری ها یکی یکی دارد خالی می شود و اندک دامداری که در صحنه مانده آن هم با توجه به نخریدن شیر و گرانی علوفه کم کم با فروش دام هایش به خیل عظیم مصرف کننده می پیوندد زیرا از او شیر و گوشت نمیخرند و نسبتا خریدی که هم هست به نفع خریدار است.

دامداران زیر بار خرید آذوقه گران دام هایشان مانده اند، کسی جوابگو نیست ؟

متاسفانه دامداری ها خالی می شود و دریغ از مسئولی بیاید و بپرسد که چرا گاودار طبسی ۶۰ راس گاو خود را فروخته و درب آغلش راقفل زده ؟ چرا فاجعه خالی شدن دامداری با حدود ۳۰۰ راس گوسفند و بز، مسئولان را به خود نمی آورد !!!؟

چرا مسئولان پیگیر کلاه برداری دلالان زالو صفت نیستند !!!؟ چرا کشاورز و دامدار طبسی با داشتن آب و زمین کشاورزی باید مجبور باشد ۲۴۳ راس گوسفند خود را با نازل ترین قیمت و بدترین شرایط نقد و قسط بفروشد که بعد از فروش هنوز دلهره آن را داشته باشد که آیا برج ۱۰ چک آن خریدار پاس خواهد شد یا نه!!!؟

فرماندار محترم وضعیت کشاورزی و دامداری شهرستان طبس بسیار بحرانی است.

نمونه آن به خاطر کمبود آب و بارندگی سطح زیر کشت شهرستان حدود ۷۰۰ هکتار کمتر شده و این یعنی تولید کمتر. شعار تا کی !

آقایان: جهاد کشاورزی و کشاورز و دامدار را حمایت کنید .

سازمان جهاد کشاورزی به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات را برطرف کند، در شهرستان کویری طبس در سال های ۹۳ و ۹۴ حدود ۵۳ میلی متر بارندگی داشته و در سال زراعی ۹۴ و ۹۵ حدود ۳۷ میلی متر ، این یعنی فاجعه ، این یعنی کشاورز و دامدار ورشکسته ، این یعنی خوشحالی دلالان ، این یعنی اینکه کشاورز و دامدار طبسی علاوه به اینکه جلو زن و بچه خود شرمنده و خجل است بایدشرمنده و خجالت زده ضامن های خود در بانک هاباشد.

این یعنی اینکه مسئولان محترم به فکر حدود ۷۰۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی شهرستان باشید و گرنه در حاشیه شهر و مراکز بخش ها باید منتظر ما باشید، زیرا روستاها بعد از خالی شدن دامداری ها و کاهش سطح زیرکشت دیگر درآمدی ندارند و بالاخره کشاورزان هم انسانند ، باید شکم زن و بچه خود را سیر کنند.

معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس از جنابعالی تقاضا داریم که جلسه ای فوق العاده و سریع در خصوص بحران بسیار شدید خشکسالی با حضور مسئولین محترم عالی رتبه استان در شهرستان داشته باشیم که فوری در این خصوص تدبیری اندیشیده شود . انشاالله این خواسته به حق کشاورزان و دامداران شهرستان دیده شود .

با احترام
مسعودرضا بندگی
دبیر اجرائی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس
رونوشت این نامه به مهندس خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی، مهندس ولی پور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان،مدیریت بحران استانداری،امام جمعه و رئیس دادگستری شهرستان طبس، بخشداری های مرکزی ، دستگردان و دیهوک،شورای شهرستان و رئیس تعاون روستایی شهرستان طبس نیز ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =