۱۵ تن محصول در اراضی موقوفه آستان امامزاده طبس برداشت شد

مدیرعامل موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از برداشت ۱۵ هزار و ۳۳۰ کیلوگرم محصول در اراضی موقوفه این موسسه در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حمزه سپهریان با بیان این خبر گفت: در سال جاری انواع محصولات از جمله خرما، زیتون و نارنج از اراضی موقوفه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برداشت شده است.

وی میزان اراضی کشاورزی موقوفه موسسه را ۱۰ هکتار عنوان کرد و افزود: در سال جاری حدود ۹۷۰۰ کیلوگرم خرما، ۳۷۱۲ کیلوگرم زیتون و ۱۹۱۸ کیلوگرم نارنج برداشت شد.

سپهریان با اشاره به افزایش یا کاهش برداشت محصول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تاکید کرد: امسال میزان برداشت خرما ۳۳ درصد و نارنج ۵۶ درصد افزایش و زیتون ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: فعالیت کشاورزی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در زمینه کشت و برداشت محصول از سال ۱۳۷۳ آغاز شده است که خرما اولین محصول برداشت شده در اراضی موقوفه موسسه است.

سپهریان تغذیه مناسب، استفاده به موقع از کودهای حیوانی و شیمیایی در فصل پاییز، بهره گیری از کودهای ریز مغذی در طول فصل رشد، سم پاشی به موقع علیه آفات گیاهی، مبارزه شیمیایی و مکانیکی علیه علف‌های هرز و هرس به موقع درختان را از جمله عواملی ذکر کرد که منجر به افزایش تولید محصول باکیفیت در اراضی موقوفه این موسسه می‌شود.

وی حذف درختان خرمای نامرغوب از مجموعه و جایگزین کردن ارقام پر محصول و با کیفیت، استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار برای صرفه جویی در مصرف آب را از جمله برنامه‌های آتی این موسسه در زمینه کشاورزی و باغات عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 7 =