پیش بینی تولید ۶۳۰۰ تن ذرت علوفه ای در شهرستان طبس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: برداشت ذرت علوفه ای از ۱۵۰هکتار مزارع این محصول آغاز گردیده و پیش بینی می شود حدود شش هزار و ۳۰۰ تن علوفه برداشت شود.

به گزارش طبس‌نیوز، برداشت ذرت علوفه ای از ۱۵۰هکتار مزارع این محصول آغاز گردیده و پیش بینی می شود حدود شش هزار و ۳۰۰ تن علوفه برداشت شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: در سال جاری علاوه بر خدمات فنی و مشاوره‌ای مقدار شش تن بذر اصلاح شده و ۳۵ تن انواع کود شیمیایی بین ذرت کاران این شهرستان توزیع شد و در سطح دو هکتار کشت با دستگاه کشت مستقیم ذرت انجام گرفته است و بیشترین رقم کشت شده ذرت، رقم سینگل کراس ۷۰۴ می باشد.

داود بخشایی افزود : دامداران به منظور افزایش ارزش غذایی و افزایش طول مدت نگهداری ذرت علوفه ای، پس از برداشت و خرد نمودن اقدام به ذخیره‌سازی آن در سیلو می‌کنند.

وی تصریح کرد: ذرت علوفه ای سیلو شده یکی از مواد خوراکی دامی است که به دلیل خوش خوراکی، ارزش غذایی مناسب و ارزان، به مقدار قابل توجهی در تغذیه انواع دام، بویژه در فصل زمستان استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس بیان کرد: این ماده خوراکی بسته به شرایط زمان برداشت و روش سیلو نمودن دارای هشت درصد پروتئین خام و حدود ۳۰ درصد ماده خشک می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 2 =