دستگیری ۹ شکارچی متخلف در طبس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ شکارچی متخلف در حوزه زیست‌بوم این شهرستان دستگیر شده‌اند.

خبر طبس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ شکارچی متخلف در حوزه زیست‌بوم این شهرستان دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، اسدالله حاتمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون هفت پرونده مربوط به شکار غیر‌مجاز در اداره حفاظت محیط زیست طبس تشکیل و در این ارتباط ۹ شکارچی متخلف در حوزه زیست‌بوم این شهرستان دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: از شکارچیان متخلف دستگیر شده پنج قبضه سلاح کشف شد که یک سلاح از نوع سلاح‌های غیرمجاز بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس تصریح کرد: آمار متخلفان دستگیر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: جمعی از کارکنان ادارات و مسئولان این شهرستان از ابتدای سال جاری از زیستگاه یوزپلنگ آسیایی واقع در پناهگاه حیات‌وحش نایبندان بازدید کردند و آموزش محیط‌بانان زیستگاه‌های یوزپلنگ در طبس انجام شده است.

حاتمی اضافه کرد: سی‌دی، تراکت و پوستر از یوزپلنگ در این شهرستان به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم و مسئولان توزیع شده است.

این مسئول ادامه داد: در بخش عمرانی تعمیر و مرمت سه باب محیط‌بانی، تجهیز سه پایگاه محیط‌بانی با همه لوازم مورد نیاز، احداث یک باب آب انبار برای تامین آب حیات‌وحش در منطقه و نصب یک دستگاه فتوسل به منظور تامین برق پاسگاه محیط‌بانی علی‌آباد نایبندان انجام شده است.

وی به برخی دیگر از اقدامات پرداخت و افزود: ساخت یک باب اتاق در محیط‌بانی، مرمت و بهسازی ۲۰ چشمه و آبشخور وحوش در سطح منطقه و تامین برق و آب روستای علی‌آباد به منظور تشویق و ترغیب ساکنان روستا به حفاظت از محیط زیست صورت گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس تصریح کرد: تسطیح، مرمت و میخ‌زدن ۳۳۰ کیلومتر از جاده خاکی پناهگاه حیات‌وحش نایبندان و تعمیر یک دستگاه تراکتور از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

حاتمی ادامه داد: گشت و کنترل شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت در حوزه شهرستان، نصب چند مرحله دوربین تله‌ای در پناهگاه حیات‌وحش و مشاهدات یوز توسط ماموران و اعلام آن به استان از اقدامات ما در بخش محیط طبیعی بوده است.

وی گفت: آموزش و توجه ماموران یگان در ارتباط با نحوه استفاده از سلاح سازمانی، سرشماری‌ها و تکمیل فرم تلفات و انواع بیماری‌ها از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

4 دیدگاه دربارهٔ «دستگیری ۹ شکارچی متخلف در طبس;

  1. سلام
    مدتی پیش دوستم با تفنگ بادی در حال شکار چند گنجشک در پارک جنگلی بود که دستگیر شد می خواستم بدانم این شکارچیانی که دستگیر شده اند از همین نوع هستند یا خلافشان شدید تر بوده است؟

    1. سلام
      شکار حیوان چه گنچشک باشد و چه آهو و بز کوهی ممنـــــــــوع است
      ولی
      شکار آهو و بزکوهی و امثال اینها به خاطر اینکه نسلشان رو به انقراض است و با ازبین بردنشان نظم طبیعت از بین می رود ممنوع می باشد و شکار گنجشک و امثالهم فقط در فصلی خاص مجاز می باشد آن هم با اسلحه مجوز دار.(در فصل های جفت گیری و زاد و ولد ، شکار این گونه حیوانات هم ممنوع می باشد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 17 =