قرائت گزارش سقوط هواپیمای تهران-طبس در صحن علنی مجلس بعد از تعطیلات

گزارش نهایی سقوط هواپیمای تهران-طبس پس از تعطیلات مجلس در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

خبر طبس: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش نهایی سقوط هواپیمای تهران-طبس پس از تعطیلات مجلس در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود درمجلس در رابطه با آخرین وضعیت بررسی علل سقوط هواپیمای آنتونوف، گفت: در آخرین جلسه‌ای که کمیسیون عمران با آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار کرد، قرار شد ظرف دو هفته این وزرارتخانه گزارش نهایی خود را در رابطه با علت سقوط هواپیما به مجلس ارائه دهد.

وی افزود: فرصت دو هفته‌ای وزرات راه و شهرسازی برای جمع‌بندی گزارش نهایی به پایان رسیده است، لذا گزارش نهایی سقوط هواپیمای آنتونوف پس از تعطیلات مجلس در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

گفتنی است؛ ساعت ۹:۲۰ دقیقه ۱۹ مرداد سال جاری بود که هواپیمای مسیر تهران – طبس (آنتونوف ۱۴۰ )متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد.

در این هواپیما گروه پروازی شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز و ۳۴ مسافر بزرگسال، ۳ نوزاد زیر دو سال و ۳ کودک زیر ۱۲ سال حضور داشتند. هر چند در این حادثه ۸ مسافر جان سالم به در بردند اما ۴۰ کشته این پرواز شوک بزرگی را در جامعه ایجاد کرد.

بعد از انتشار خبر سقوط هواپیما در مهرآباد استاندار تهران، معاون وزیر راه، رئیس هواپیمایی کشوری و سایر مسئولان مرتبط در محل حادثه حاضر شدند تا اگر مصدومی باقی مانده است به سرعت رسیدگی و مانع حوادث دیگر شوند. البته همزمان با این سقوط هم مجلس جلسه داشت و هم هیئت دولت و اظهار نظرهایی در این مورد رسانه‌ای شد.

کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد که پیش از این در مورد مشکلات این هواپیما هشدار داده بودیم و نباید پروازی صورت می‌گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

9 دیدگاه دربارهٔ «قرائت گزارش سقوط هواپیمای تهران-طبس در صحن علنی مجلس بعد از تعطیلات;

  1. از شورا و شهردار عزیز در خواست میکنیم ماکت هواپیما را در یک میدان نصب نماین

    1. امروز هواپیما فردا قطار پس فردااتوبوس روز بعد ماشین شخصی خوب شد طبس کشتی نداره واگرنه کشتی هم می گذاشتند

  2. دوستایی ک میگن ب چه درد میخوره بدونن ک این تجزیه و تحلیل ها بالاخره مانع بروز اتفاقات بدتر دیگه میشه.
    ب نظرتون اگه دست رو دست بذاریمو کسی هم دنبال چرایی ماجرا نره همه چی حل و فصل میشه؟؟!
    بله؛ واقعه تلخی بوده ک رخ داده اما ما میتونیم با پیگیری دلایل اون مانع بروز اتفاقات بدتر بشیم.
    دیروز مهندس شکیبی و دیگر هم وطنان ب دار باقی رفتند اگه امروز سهل انگاری صورت بگیره بقیه هم خواهند رفت..

    1. دوست عزیز گفیتد که پی گیری این جریان مانع بروز اتفاقات بعدی می شه این درست است ولی عدم مسئولیت وبی توجهی پی درپی بعضی از مسئولین رو می خان چکار کنند تا اون زمانی که هرکسی به وظیفه کاری که در حکومت ما شرعا به انجام صحیح دادن ان هستند توجه ای نمی شود این اتفاقات یکبار که نه مطمئن باشید صد بار دیگه هم خدای ناکرده اتفاق می افتد درایران ما هرکس که کار خودش را به نحو احسن انجام دهد یعنی کاری که وظیفه اش است همانطور که باید باشد انجام دهد به عنوان نمونه انتخاب می شود این یعنی اینکه بیشتر افراد از زیر کار فرارمی کنند اتفاقاتی که بعدا پیش می اید مشخص می کند که از سهل انگاری بعضی از افراد در کارشان بوده است همین هواپیما قبل از حرکت از اضفهان به تهران دارای نقص فنی بوده ومسئولین مربوطه ازنقص فنی در پرواز تهران به طبس کاملا اگاهی داشته اند پس چرا اجازه پرواز به این هواپیما داده شد چرایک هواپیما باید پس از چند دقیقه پرواز موتور خودش را از دست بدهد اینکه این اتفاقات وپی گیری ها موجب می شود از اتفاقات بعدی جلوگیری شود خیر چنین نیست مسئولین باید هرزمانی که به محل کار خود می روند برای رضای خدا کار کنند در کار خود سهل انگاری نکنند وکارشان رادوست داشته باشند مانند کارمندی که از پشت میز اداره اش دلالی ماشین و زمین می کند
      خداکند انچه در اینده اتفاق می افتد به خیر وصلاح ملت و کشور عزیزمان ایران باشد

      1. من نوشته ام پیگیری این واقعه جانسوز بهتره تا اینکه کلا نادیده گرفته بشه و اینو در پاسخ به دوستانی نوشتم که فکر میکنند فایده ای نداره. شما ابتدای دیدگاهتون در تائید حرف من نوشتید: ” پی گیری این جریان مانع بروز اتفاقات بعدی می شه این درست است” و در پایان نوشته تون عنوان کردید: “اینکه این اتفاقات وپی گیری ها موجب می شود از اتفاقات بعدی جلوگیری شود خیر چنین نیست” ! شما بفرمایید من به کدام دیدگاه جنابعالی باشم؟!

        1. درجواب شما باید بنویسم که جمله اول من منظور این است که حرف شما دراین رابطه صحیح است وباید چنین کاری انجام شود ولی این مسئله مورد توجه مسئولین نیست ومتاسفانه دراتفاقات بعدی به این مورد توجه نشده یا این مورد به فراموشی سپرده می شود
          شما هم ناراحت نباش هرچی خیر باشد پیش می اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =