کارشناسان: خلبان هواپیمای آنتونف ۱۴۰ مقصر نیست

کارشناسان رسمی دادگستری پس از اقدامات تخصصی و بررسی سانحه هوایی که ۴۰ کشته بر جای گذاشته است نظریه خود را در اختیار مقامات قضایی پایتخت قرار دادند.

خبر طبس: کارشناسان رسمی دادگستری پس از اقدامات تخصصی و بررسی سانحه هوایی که ۴۰ کشته بر جای گذاشته است نظریه خود را در اختیار مقامات قضایی پایتخت قرار دادند.

خلبان هواپیمای آنتونف ۱۴۰ در سقوط مرگبار پرواز تهران ـ طبس مقصر نیست.

به گزارش روزنامه ایران، کارشناسان رسمی دادگستری پس از اقدامات تخصصی و بررسی سانحه هوایی که ۴۰ کشته بر جای گذاشته است نظریه خود را در اختیار مقامات قضایی پایتخت قرار دادند.

شاید یکی از معدود‌ترین اظهارنظرهایی درخصوص سقوط هواپیماها در ایران باشد که در آن تقصیرها به گردن خلبان نمی‌افتد. ساعت ۹ و ۱۸ دقیقه صبح روز یکشنبه ۱۹ مردادماه سال جاری هواپیمای آنتونف ۱۴۰ در بلوار شیشه مینای شهرک آزادی در نزدیکی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد. در این سقوط مرگبار ۴۰ مسافر و خدمه کشته و هشت مسافر دیگر به طرز معجزه‌آسایی نجات پیدا کردند.

در پی سقوط مرگبار آنتونف ۱۴۰ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و تیمی از کارشناسان سوانح هوایی با دستور قاضی «شهریاری» سرپرست دادسرای امور جنایی تهران مأموریت یافتند با بررسی‌های تخصصی به علت‌یابی حادثه بپردازند و مقصران را شناسایی کنند. بدین ترتیب کارشناسان جزئیات حادثه از ابتدای آغاز پرواز مرگ تا مرحله سقوط را تحت تجسس گرفتند و نظریه خود را در اختیار مقام قضایی پایتخت قرار دادند.

در این نظریه آمده است که خلبان آنتونف ایران ۱۴۰ در این حادثه گناهکار نیست و نقص فنی هواپیما باعث این سقوط مرگبار شده و از کار افتادن موتور سمت راست هواپیما ۱۴ تا ۱۸ ثانیه پس از پرواز به خلبان اطلاع داده شده است. بنابر این گزارش، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به عنوان بازپرس ویژه در حال بررسی پرونده سقوط آنتونف ایران ۱۴۰ است و آخرین اطلاعات به دست آمده حاکی از نقص فنی هواپیما بوده است که نیاز به تحقیق بیشتر دارد تا جزئیات و چگونگی این حادثه مشخص شده و مقصران شناسایی شوند. از زمان وقوع حادثه ایران ۱۴۰ برخی نجات‌یافتگان با گروه شوک تماس گرفته و از اجرا نشدن وعد‌ه‌های مسئولان گله‌مند هستند.

2 دیدگاه دربارهٔ «کارشناسان: خلبان هواپیمای آنتونف ۱۴۰ مقصر نیست;

  1. با سلام. پیرو پیغام قبلی، بنده ساکن کرج می باشم و اخبار شهرستان را از طریق پایگاه شما دنبال می کنم. از اطلاع رسانی شما تقدیر و تشکر می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =