آتش‌سوزی منزل مسکونی روستای زنوغان دیهوک/انفجار منبع نفت ۲۰۰۰ لیتری/ بزرگترین بخش کشور و تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی

حادثه آتش‌سوزی که بر اثر ترکیدگی شیلنگ گاز آبگرمکن در روستای زنوغان رخ داد ۲۰ میلیون خسارت بر منزل مسکونی وارد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، در حادثه آتش‌سوزی که بر اثر ترکیدگی شیلنگ گاز آبگرمکن در روستای زنوغان رخ داد ۲۰ میلیون خسارت بر منزل مسکونی وارد کرد.

خوشبختانه این حادثه کسی آسیب ندید و هیچ آسیب جانی نداشت.

مسافت زیاد حدود ۴۵ کیلومتری آتش‌نشانی دیهوک تا روستای زنوغان باعث افزایش آتش
و همچنین انفجار منبع نفت ۲۰۰۰ لیتری که در نزدیکی محل حادثه قرار داشت گردید که با رسیدن آتش‌نشانان آتش مهار شد.

بخش دیهوک با بیش از ۲۳ هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگ‌ترین بخش کشور است که تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی در مرکز شهر با یک دستگاه خودرو ایسوزو و یک دستگاه موتورسیکلت و نیروهای خدماتی، رانندگان شهرداری که آموزش‌های لازم آتش‌نشانی را فرا گرفته‌اند و در مواقع حادثه به عنوان آتش نشان به محل اعزام می‌شوند فعالیت می‌کند و به دلیل وقوع حوادث زیاد در جاده‌ها و روستاهای دور امداد رسانی در بسیاری از مواقع به دلیل دوری مسافت با تاخیر انجام می‌شود.

در مورد راه اندازی ایستگاه آتش‌نشانی در روستای عرب‌آباد دهستان کویر پیگیری‌هایی شده که تاکنون بی‌نتیجه بوده است و مردم و مسئولان بخش دیهوک خواستار توجه بیشتر مسئولان استان به این موضوع هستند.

فاصله دیهوک تا آخرین روستا ۱۳۵ کیلومتر – تا انتهای حوزه راه‌ها ۲۰۵ کیلومتر و تا مرکز شهرستان طبس ۸۵ کیلومتر – تا مرکز استان ۱۹۰ کیلومتر است و نزدیک‌ترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی به دیهوک به ترتیب فاصله بشرویه – طبس – فردوس و بیرجند است که در بسیاری از مواقع به دلیل شدت حادثه آتش‌سوزی از این ایستگاه‌ها جهت کمک و امداد رسانی به دیهوک اعزام می‌شوند.

3 دیدگاه دربارهٔ «آتش‌سوزی منزل مسکونی روستای زنوغان دیهوک/انفجار منبع نفت ۲۰۰۰ لیتری/ بزرگترین بخش کشور و تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی;

  1. اگر یک درصد از معادن عظیمی که در این بخش است صرف خود این بخش میشد این مشکلات و کاستی ها نبود فقط کم توجهی مسئولان این بخش رانشان میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − ده =