بیشترین فوت بر اثر تصادف در شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین/ نزاع دومین جرم در خراسان جنوبی

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته نزاع با ۱۹.۷ درصد دومین جرم در استان بوده است که ۳هزار و ۹۸ نفر در این ارتباط به این اداره مراجعه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از خبرگزاری فارس، حسن محمد‌زاده ظهر امروز در نشست خبری مسئولان دستگاه‌های قضائی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان پزشکی قانونی نسبت به ارگان‌های دیگر جوان است که به برکت نیروهای متخصص و جوان توانستیم جایگاهی در سازمان پیدا کنیم.در دو زمینه نیرو و تجهیزات دچار مشکل هستیم که لازم است مسئولان پیگیری کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به آمار سال گذشته افزود: در سال گذشته در استان ۳۶۸ نفر به مرگ‌ غیرطبیعی فوت کردند که از این تعداد ۱۱۲ نفر زن و ۲۵۶ نفر مرد بودند.

محمدزاده به علل مرگ‌های طبیعی در استان اشاره و تصریح کرد: عوامل مرگ‌های غیرطبیعی به ترتیب تصادف با ۷۰.۹ درصد، سوختگی با ۴.۹ درصد و عوارض ناشی از مصرف موادمخدر با ۳.۸ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مرگ‌های طبیعی طی سال گذشته در استان ۴۸ مورد بوده است، ادامه داد: از تعداد ۴۸ مورد مرگ طبیعی ۱۳ نفر زن و ۳۵ نفر نفر مرد بودند که ازجمله عوامل مرگ‌های طبیعی بیماری‌های قلبی و عروقی با ۶۰.۴ درصد و بیماری‌های ریوی با ۱۰.۴ درصد بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته اجساد تعیین علت شده در شهرستان بیرجند ۲۶۸ نفر، قاین ۸۰ نفر، طبس ۵۸ نفر، فردوس ۲۵ نفر، نهبندان ۲۲ نفر، سرایان ۱۸ نفر، بشرویه ۶ نفر و درمیان ۲ نفر بوده است، گفت: علت تعیین این اجساد ۵۴.۵ درصد مربوط به تصادفات، ۶.۱ درصد بیماری‌های قلبی و عروقی و ۳.۸ درصد سوختگی بوده است.

محمدزاده با بیان اینکه در سال گذشته سه‌هزار و ۹۸ پرونده نزاع داشتیم، ادامه داد: از این تعداد هزار و ۱۴۰ پرونده مربوط به زنان و هزار و ۹۵۸ پرونده مربوط به مردان بوده است.همچنین در بین معاینات بالینی انجام شده در سال گذشته نزاع با ۱۹.۷ درصد رتبه دوم در استان را داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی تاکید کرد: در دو ماهه امسال سم‌شناسی ۳۵۹ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴.۷ درصد رشد داشته است.

محمدزاده ادامه داد: همچنین آزمایشات سرولوژی هشت مورد است که نسبت به سال گذشته ۳۳.۳ درصد رشد داشته است و پاتولوژی با ۲۲ مورد نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی آمار کشته‌های تصادفات نوروزی ۹۴ را نیز ارائه کرد و گفت: در نوروز ۹۴، ۶ نفر زن و ۹ نفر مرد کشته شدند که نسبت به سال گذشته ۵۷.۱ درصد کاهش داشته است و همچنین تصادفات درون شهری یک مورد و برون شهری ۱۴ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیشترین فوت بر اثر تصادف مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است. همچنین تعداد فوتی بر اثر تصادف ۲۳۸ نفر بوده است که از این تعداد ۸۰ نفر زن و ۱۵۸ نفر مرد بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =