۳۵۳ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در طبس معدوم شد

مسئول بهداشت محیط شهرستان طبس از امحاء ۳۵۳ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در طی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

طبس نیوز: مسئول بهداشت محیط شهرستان طبس از امحاء ۳۵۳ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در طی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس، متولیان سجادی با اشاره به اجرای طرح مذکور از اول اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری افزود: ۹۷۷ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی شهرستان در این مدت انجام شده است و ۷ متخلف از مقررات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند که دو مورد از مراکز متخلف عرضه مواد غذایی، با حکم اداره تعزیرات حکومتی به نصب «اطلاعیه ارتکاب تخلف» بر سردر مکان کسب محکوم شدند.

وی تصریح کرد: هفت بازرس بهداشت محیط در ۴۵ روز یادشده در تمامی روزهای اداری و تعطیلات، علاوه بر کنترل بهداشتی اماکن، ۴۲۱ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام داده و ۱۰۳ نمونه آب آشامیدنی را جهت آزمایش میکروبی به آزمایشگاه آب شهرستان ارسال نمودند. به گفته این مقام مسئول، نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در استخر سرپوشیده شهر طبس و نمونه برداری و آزمایش ۹ نمونه آب آن، از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این ایام بوده است.

مهندس سجادی ادامه داد: در این ایام، فعالیت بازرسان و پرسنل ستادی بهداشت محیط شامل ۱۱۸۴ نفر ساعت کار بوده و علاوه بر اقدامات فوق بیش از ۶۰ بهورز نیز در سطح روستاهای شهرستان، کار کنترل آب آشامیدنی، اماکن عمومی و عرضه مواد غذایی را بر عهده داشته‌اند.

نامبرده اظهار داشت آزمایشگاه‌های آب و مواد غذایی شهرستان در مدت ۴۵ روز در حالت آماده باش بوده و نیروهای ستادی مرکز بهداشت به طور مستمر بر فعالیت بازرسان و بهورزان نظارت داشتند. همچنین آمار کلیه فعالیت‌ها به طور روزانه به مرکز بهداشت استان اعلام و آخرین دستورالعمل‌ها به مورد اجرا گذاشته شده است. سجادی صدور ۲۴۰ فقره کارت معاینه بهداشتی متصدیان و کارگران اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را از دیگر فعالیت‌های بهداشت محیط طبس در مدت مذکور اعلام نمود.

وی در خاتمه از متصدیان و کارگران مراکز و اماکن که با توجه نمودن به اخلاق اسلامی، آموزه های دینی، قانون، و حقوق مصرف کنندگان، خود را ملزم به رعایت نکات بهداشتی می‌دانند تشکر نموده و اعلام کرد بهداشت محیط شهرستان طبس با کمک مراجع قضایی، با سودجویانی که حقوق جامعه را زیر پا گذاشته و با عدم رعایت مقررات بهداشتی به مشتریان خود اجحاف نمایند بدون اغماض و برابر قانون رفتار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =