مشکلات عشایر و بخش کشاورزی شهرستان پیگیری خواهد شد

در دیدار معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با فرماندار ویژه طبس به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، فرماندار ویژه طبس گفت: در زمینه مشکلات معیشت عشایر و همچنین مسائل حوزه‌ی کشاورزی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

طبس نیوز: در دیدار معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با فرماندار ویژه طبس به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، فرماندار ویژه طبس گفت: در زمینه مشکلات معیشت عشایر و همچنین مسائل حوزه‌ی کشاورزی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

به گزارش طبس نیوز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس دیدار کرد.

محمود اسدی ضمن ارائه گزارش عملکرد جهاد کشاورزی طبس در طول سال گذشته تاکنون، گفت: به دلیل عملکرد بسیار مناسب کشاورزان و اقدامات کارشناسی همکاران ما در جهاد کشاورزی، شهرستان طبس در ۱۸ محصول مقام اول را در استان کسب کرده است و ۱۰ درصد تولیدات استان را نیز به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وضعیت اسف بار عشایر بخش دستگردان و بازدید اخیر خبرنگاران طبس از این مناطق جهت انعکاس اوضاع نابسامان این مناطق ، خاطر نشان کرد: در بخش عشایر دستگردان زلزله خاموشی در حال انجام است. وضعیت بسیار نابسامانی در این مناطق وجود دارد و اصل سرمایه عشایر که همان دام‌هایشان است در حال از بین رفتن است، لذا لازم است اقدام عاجلی در این مورد انجام شود. ما در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی این مشکل را به جد و به صورت پررنگ پیگیری کرده و می‌کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی بیان داشت: به فرموده‌ی مقام معظم رهبری باید با عزم ملی و مدیریت جهادی بحث اقتصاد و فرهنگ حل و فصل شود، از این رو مدیریت جهادی از منظر مقام عظمای ولایت یک مدیریت الگو به شمار می‌رود.

هاشمی افزود: شهرستان طبس با وجود بارندگی کم، از آب و خاک خوب و بسیار غنی برخوردار است که این امر باعث رویش محصولات و میوه‌های متنوع و با کیفیتی نظیر زردآلو، پرتقال، خیار، سبزیجات، نارنج، خرما و… شده است.

فرماندار طبس گفت: با کمک نیروهای کارشناس جهاد کشاورزی و القای روش‌های نوین و تغییر نوع آبیاری این استعداد و قابلیت در طبس وجود دارد که سطح زیر کشت و برداشت محصولات کشاورزی حداقل به پنج برابر افزایش پیدا کند. در بخش کشاورزی، مقوله‌ی فرآوری نیز می‌تواند محصولات فراوانی تولید کند و برای مردم محل درآمد باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه مشکلات معیشت عشایر و همچنین مسائل حوزه‌ی کشاورزی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =