وزارت جهاد کشاورزی با تأمین علوفه دام عشایر خراسان‌جنوبی موافقت کرد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات عدیده دامداران منطقه به دنبال خشکسالی‌های متعدد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با تأمین علوفه دام عشایر خراسان جنوبی موافقت کرد.

خبر طبس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات عدیده دامداران منطقه به دنبال خشکسالی‌های متعدد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با تأمین علوفه دام عشایر خراسان جنوبی موافقت کرد.

به گزارش خبر طبس به نقل از خبرگزاری تسنیم، شامگاه چهارشنبه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی با رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدعلی عبداله‌زاده در این نشست، با توضیح تفصیلی مشکلات استان و حوزه انتخابیه طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در بخش کشاورزی و دامداری خواستار توجه ویژه شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی کشور به این منطقه شد.

وی با اشاره به زیان دامداران خراسان جنوبی به دنبال خشکسالی‌های اخیر، اظهار کرد: به دلیل کمبود آذوقه و علوفه، دامداران منطقه تعداد دام‌های خود را به کمتر از نصف تقلیل داده‌اند و حتی به قیمت‌هایی بسیار ارزان فروخته‌اند و اگر این‌گونه ادامه پیدا کند خطری جدی برای استان خراسان جنوبی است.

نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مسئله شهرستان طبس را مشکلات کشاورزی دانست و گفت: پس از ۱۵ سال خشکسالی، کشاورزان در استان خراسان جنوبی در چهار شهرستان حوزه انتخابیه به شدت دچار مشکل هستند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی نیز از تخصیص اعتبار به صنادیق توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد.

سیدعبدالکریم رضوی از عملکرد موفق صندوق‌های خراسان جنوبی ابراز رضایت کرد و افزود: صندوق توسعه بخش کشاورزی طبس در یکسال گذشته موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده عشایر و دامداران این شهرستان در صورت تخصیص اعتبار اولویت ویژه‌ای برای طبس در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی با بیان این‌که در چند استان کشور صندوق‌های شهرستانی در حال تکمیل شدن است، گفت: با راه‌اندازی صندوق طبس، خراسان جنوبی سومین استان تکمیل شده به لحاظ تعداد صندوق شهرستانی است.

رضوی افزود: خراسان جنوبی به لحاظ تعداد صندوق و سرمایه موجود در صندوق‌ها در ردیف دوم کشور قرار دارد.

2 دیدگاه دربارهٔ «وزارت جهاد کشاورزی با تأمین علوفه دام عشایر خراسان‌جنوبی موافقت کرد;

  1. با سلام

    اگه علوفه میارن مثل سالهای قبل با کامیون و تریلی از شیراز و اون طرفها نیارن.
    با قطار بیارین که هزینه هاش چندین برابر کمتره.

    با تشکر

  2. والا من ک اینجا تو شهر نشستم نمیتونم سختی های روستاییان و عشایرو درک بکنم.
    خدا از اونایی ک باعث خوشحالی این عزیزان میشن راضی باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =